IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спука ли се вече балонът на електромобилите?

Компаниите в сегмента заличиха 730 милиарда долара пазарна стойност само за седмици

Преди във форума ни да се е разразила поредната война между феновете на електричеството и тези на бензина, нека уточним: не става дума за достойнствата или слабостите на тази технология, а само за пазарния потенциал на компаниите, които се нароиха в този сектор.
  
 
електромобили, Tesla, катастрофа, стена
Дори и след спада през февруари, съотношението между цените на акциите и приходите при производителите на електромобили все още е драстично по-голямо, отколкото при традиционните автомобилни компании
  

  
Последната година бе период на смайващ ръст в цените на акциите на всеки, който прави електромобили, компоненти за електромобили или поне е показал рисунка на електрическа кола, която смята да произвежда някъде в необозримото бъдеще. Tesla бе най-очевадният пример, но зад нейния гръб огромни ръстове реализираха десетки други компании, доскоро слабо или напълно неизвестни.

Напразно множество експерти предупреждаваха, че това е балон и че абсурдно начинаещи компании без готови продукти и без никакви приходи да струват повече от гиганти като General Motors или Volkswgen. Сега вече е късно за предупреждения: балонът се спука. Дори Tesla загуби над 33% от цената на акциите си, а при по-малките участници в сегмента има и драстично по-тежки сривове. Анализатори на The Financial Times събраха данните на всички по-значими производители на електрически превозни средства за последните 12 месеца и установиха поголовен спад, който се отнася също до производителите на батерии и създателите на инфраструктура за зареждане.
 
 
електромобили, акции, срив
За броени седмици компаниите от сектор електромобили са загубили пазарна капитализация общо за 730 милиарда долара, показват сметките на The Financial Times


Само за месец този сектор от пазара е загубил пазарна капитализация на стойност умопомрачителните 730 милиарда долара. Сега единственият въпрос, както пише FT, е къде е дъното. Вероятно е още далеч, ако се има предвид, че капитализацията на традиционните (и печеливши) производители на автомобили е средно 0.6 пъти годишните им приходи. Докато дори след голямото орязване през февруари при електрическите стартъпи този показател все още е 14.4 пъти годишните приходи. Не е трудно да се досетим, че предстоят още доста корекции. Междувременно нека видим кой производител на електромобили колко загуби от пазарна капитализация за последните шест седмици.


От Tesla до Lucid: кой колко загуби (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #11
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми те компаниите не са си определи сами тези стойности. Борсовите акули си ги ползват, за да оберат парите на наивниците, който търсят бързи печалби. Сектор на електромобилите е бързо развиващ се и това е една игра на прецакване на борсата, няма нищо странно.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    JEEP ( преди 3 години )
    "RESPECT" :)
  • #9
    8 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    купувайте скоро ще мине 1000, това е бъдещето. След 1-2г ще е поне 2000. Това е временна корекция, за да може тия които не са успели да си купят евтино.
  • #8
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Да... кво ли сме били разбирали ние, да не вярваме на пафкащото козче афро... нищо, скоро ще изтрезнеете!
  • #7
    14 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Къде са сега специалистите, които обясняваха, че балон на който е написано името на Тесла, не съществува. Ще му изпусне и още въздуха, а господата със завършен трети клас по милост, да престанат да коментират теми с финанси.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    1 до 7 ( преди 3 години )
    Е ти защо реши, че нещата не са свързани!?
  • #5
    30 rate up comment 7 rate down comment
    до 2 ( преди 3 години )
    С удоволствие ще ти помогна да разсееш малко финансовото си невежество. "Оперативната печалба", цитирана тук, е EBITDA - тоест преди от нея да се извадят данъци, разходи за лихви, за амортизации и обезценка на активи. И освен това не е осчетоводена годишна печалба, а някакъв междинен резултат февруари-февруари, сметнат от FT. До момента Тесла само веднъж има осчетоводена годишна нетна печалба, и тя действително се дължи основно на квоти за емисии, продадени на FCA. Поздрави и успех!
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Все тая ( преди 3 години )
    И между другото акциите на Тойота, ВАГ, Мерц а предполагам и на други стари марки последните месеци се вдигнаха до нивата от преди пандемията
  • #3
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Все тая ( преди 3 години )
    На Тесла акциите в момента са в пъти над нивото от преди 1 година нали и Мъск си каза че ги смята за прекалено високи
  • #2
    27 rate up comment 2 rate down comment
    До #1 ( преди 3 години )
    Добре е да обърнеш внимание, че статията, а и от там мненията не трябва да са относно коя технология колко е по-добра. Става въпрос как и колко прибързано компаниите бяха надценени.