IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Спука ли се вече балонът на електромобилите?

Компаниите в сегмента заличиха 730 милиарда долара пазарна стойност само за седмици

Преди във форума ни да се е разразила поредната война между феновете на електричеството и тези на бензина, нека уточним: не става дума за достойнствата или слабостите на тази технология, а само за пазарния потенциал на компаниите, които се нароиха в този сектор.
  
 
електромобили, Tesla, катастрофа, стена
Дори и след спада през февруари, съотношението между цените на акциите и приходите при производителите на електромобили все още е драстично по-голямо, отколкото при традиционните автомобилни компании
  

  
Последната година бе период на смайващ ръст в цените на акциите на всеки, който прави електромобили, компоненти за електромобили или поне е показал рисунка на електрическа кола, която смята да произвежда някъде в необозримото бъдеще. Tesla бе най-очевадният пример, но зад нейния гръб огромни ръстове реализираха десетки други компании, доскоро слабо или напълно неизвестни.

Напразно множество експерти предупреждаваха, че това е балон и че абсурдно начинаещи компании без готови продукти и без никакви приходи да струват повече от гиганти като General Motors или Volkswgen. Сега вече е късно за предупреждения: балонът се спука. Дори Tesla загуби над 33% от цената на акциите си, а при по-малките участници в сегмента има и драстично по-тежки сривове. Анализатори на The Financial Times събраха данните на всички по-значими производители на електрически превозни средства за последните 12 месеца и установиха поголовен спад, който се отнася също до производителите на батерии и създателите на инфраструктура за зареждане.
 
 
електромобили, акции, срив
За броени седмици компаниите от сектор електромобили са загубили пазарна капитализация общо за 730 милиарда долара, показват сметките на The Financial Times


Само за месец този сектор от пазара е загубил пазарна капитализация на стойност умопомрачителните 730 милиарда долара. Сега единственият въпрос, както пише FT, е къде е дъното. Вероятно е още далеч, ако се има предвид, че капитализацията на традиционните (и печеливши) производители на автомобили е средно 0.6 пъти годишните им приходи. Докато дори след голямото орязване през февруари при електрическите стартъпи този показател все още е 14.4 пъти годишните приходи. Не е трудно да се досетим, че предстоят още доста корекции. Междувременно нека видим кой производител на електромобили колко загуби от пазарна капитализация за последните шест седмици.


От Tesla до Lucid: кой колко загуби (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    Пука се балона, понеже големите производители почнаха всеки ден да изкарват електрическа версия на нормалните си коли. А големите производители имат и производствена мощ и капитал. А и фугите между панелите не ги забравят да проверят. Спор няма, че евентуално след години ще се предвижваме с електрички, но сега са непотребни извън града.
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    До #18 темата Физика не ти е сила. Не преписвай измислици от нета. Докъде стига горивото на Порша Турбо при ръчки? Колко минава Model S 100 по магистрала с легална скорост? Риторични въпроси; че си нямаш идея е ясно от самолет.
  • #31
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ама разбира се, от едната страна данните на Financial Times, от другата - на Kryptoszene :D
  • #30
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Рекордьор не само сред автомобилните компании, но и в частния сектор изобщо, е гигантът от Волфсбург Volkswagen. Нова класация на най-задлъжнелите компании, съставена от Kryptoszene. Според нея, в момента групата има дългове на стойност 192 млрд. долара, което е повече от държавните задължения на страни като Унгария, Катар, Чили и Нова Зеландия, но все пак малко по-малко от кредитите на Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства и Ирландия. .
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първенец нe caмo cpeд aвтoмoбилнитe
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 1 месец )
    Ето ти новина от юли месец за най-задлъжнелите компании в света. Оттогава изтеглиха още кредити, като само единият беше около 40 милиарда евро Pe
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    fermera ( преди 1 месец )
    до #27. Точно копанта е най- силната страна на автономните роботи в земеделието.,затова инвестирам в изкуствен интелект на полето а не на борсата.
  • #26
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Хи хи ( преди 1 месец )
    Той се спука, ама интересно като гръмне...))))
  • #25
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    фермер, оди копай и не се мъчи с несвойствени дейности. Казва се Тенев, не Танев. Освен Robinhood, има над 100 най-различни платформи за директна търговия и никой никого не е подлъгал. Като си алчна овца, ще те стрижат, това е.
  • #24
    0 rate up comment 8 rate down comment
    fermera ( преди 1 месец )
    В Това пак е замесен българин.Влад Танев и неговата платформа Робин Худ подлъган много дребни инвеститори да се пуснат на фондовата борса.На това се дължи повишението послед ата година.Самоубийствата започнаха и скоро ще зачестят.Интересно е че по селата масово се слагат ВЕИ до 30 kW и дела на фотоволтаиците расте.