Границата, която разделя състезателните автомобили и най-бързите и най-ефективни спортни модели за обществени пътища понякога е много тънка, тъй като двата тима машини споделят много еднакви технологии. Те са създадени за пистовите коли, но са често приложими и в по-масови сегменти.
Една от тях е така нареченият "сух картер" - система за смазване, създадена да поддържа двигателя в перфектно състояние дори при висока скорост и чести ускорение. Това обаче не е единственото предимство на тази технология.
Какво трябва да знаем за двигателя със сух картер (ГАЛЕРИЯ):
Начин на работа
Както стана дума, основната разлика между системата за смазване на сух картер и "мократа" система е, че първата не използва класическа маслена тава за събиране на течността. Маслото, което капе, всъщност се изпраща през една или повече смукателни помпи в отделен резервоар. Там то се поема от помпа за подаване, която под налягане го изпраща в каналите за смазване на движещите се части.
Както стана дума, основната разлика между системата за смазване на сух картер и "мократа" система е, че първата не използва класическа маслена тава за събиране на течността. Маслото, което капе, всъщност се изпраща през една или повече смукателни помпи в отделен резервоар. Там то се поема от помпа за подаване, която под налягане го изпраща в каналите за смазване на движещите се части.