IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо дори нов мотор може да харчи повече масло

Агресивно каране, запушен филтър и топло време са само част от причините

Понякога дори напълно изправен и сравнително нов двигател може да се нуждае от доливане на масло. Защо обаче се стига дотук, след като всичко в мотора е наред? Причините са много - маслото изтича през системата за вентилация на картера, а част от него отива за смазването на клапаните.


разход на масло


Загуба на масло може да се получи и при проблем с уплътненията на турбината, ако двигателят разполага с такава. Освен това, всеки мотор има своя специфична конструкция, което също е сред обясненията за изчезването на смазката. Като цяло обаче причините са общи за всички двигатели, като те са свързани с експлоатация и поддръжка.

Причини за повишения разход на масло:

Високите обороти и повишеното натоварване на двигателя заради теглене на ремарке или друг товар, както и карането по тежък терен, буквално наливат масло в огъня.

Агресивно каране с големи странични натоварвания - в тези случаи коляновият вал влиза в контакт с маслото, като го "избива" и така натоварва системата за вентилация на картера.

Вискозитетът на маслото намалява в топло време и тома е причина за неговия повишен разход.

Разходът може да бъде повишен и при голям студ. За да може да загрее катализаторът, електрониката подава повече гориво в горивната камера и по този начин маслото се разрежда.

Автомобилите с механична скоростна кутия често се нуждаят от доливане на масло в двигателя, тъй като техните шофьори не избират оптималния момент за смяна на предавките.

Запушеният въздушен филтър почти винаги нарушава настройките на системата за вентилация на картера и това води до повишен разход на масло.

Собственикът е сложил масло с по-нисък вискозитет от препоръчания от производителя. Същото се случва и ако е пропуснат срока за смяна на маслото.

Не е затегнат масленият филтър или пробка за изливане на маслото.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хонда ( преди 3 години )
    И още карам на 0w30 както си беше фабрично ако това има някакво значение.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хонда ( преди 3 години )
    Имам Хонда дизелова, купена нова и си гореше масло. Доливах по 0.5л на 10000 км първите 3-4 години. След това спря да харчи. Сега не доливам нищо - на 13 е. Ей затова Хондите ги купували втора ръка :-)
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ауди 80 ( преди 3 години )
    Моето 80,1.8 моно харчи 300 грама на 10000км 10w40,лятото 400-500.По километраж е на 400000,реални сигурно на 2 пъти по толкова.Карайте си двутактовите нови коли
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Брандо ( преди 3 години )
    Бат Рамбо Хонда Акорд горят масло заводски! Нямат и хидрокомпенсатор ! Не лъжи !
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Един фен ( преди 3 години )
    Има нещо вярно. Наскоро бях командировка в Германия и използвах рент а кар Ауди А6, 2019г , 3.0 дизел на 11 000км. Вероятно все още беше с маслото от завода. Карах я 11 дни като за това време изминах почти 2000км. Още когато я взех, разцъках борд компютъра и проверих маслото.Нивото беше малко под средата, а като я върнах беше на минимум. Имаше омаслено върху пластмасовия капак на двигателя също. По аутобана не я жалих (стигнах ограничението от 240) вероятно затова гореше, но и изхвърляше малко.
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Шишо ( преди 3 години )
    Приятел си купи нова Мазда 6, гореше по 1л/1000км. То не бяха разправии с дилъри, писма до Мазда Япония. Накрая я продаде за няма и година.
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Нови двигатели горят масло само ако са некадърно проектирани! Когато си вземах моята хонда (беше употребявана 7 годишна) от официалния дилъра го питах с какво масло е. Той защо питаш? Аз щото съм свикнал винаги да има резерва в багажника. Той ми вика няма да ти потрябва. Аз обаче настоявам. Накрая даде 1 бутилка. 5 години по-късно още я търкалям в багажника без да съм я използвал. Действието се развива в Германия, хондата е бензинова.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Брандо ( преди 3 години )
    Тези, които твърдят, че новите не трябва да харчат масло, да разпитат за спортните високооборотни двг на Порше, БМВ и др....
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Жоро ( преди 3 години )
    Какво общо има вискозитета. И за какъв вискозитет говорим. При загрял двигател или при студен. Едно масло със вискозитет 0w-40 хем пали по-добро при студено време , хем като загрее двигателя се държи добре. 0w e така да се каже зимния вискозитет колко течливо е при отрицателни температури , и съответно 40 е какъв му е вискозитета при 100 градуса. Едно хубаво 5w-30 масло става за целогодишно ползване. Друг е въпроса ако караш много градско (над 100км.) и т.н.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Ако говорим за износени двигатели на много километри, статията има някакъв смисъл. Всеки мотор над определени (няколкостотин хиляди) километри, си гори масло. Но аз лично не приемам като нормално разход от 0.5 л/1000 км. за кола под 350К км. Новите автомобили са със сервизен интервал за смяна на масло 20-30К км. При разход от 0.5/1000 няма шанс да се минат тези километри и трябва да се долива. Аз лично капка не доливам в споменатия по-горе интервал на 2.0 дизел (20К) и 1.6 дизел (30К)