IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дори нов мотор може да харчи повече масло

Агресивно каране, запушен филтър и топло време са само част от причините

Понякога дори напълно изправен и сравнително нов двигател може да се нуждае от доливане на масло. Защо обаче се стига дотук, след като всичко в мотора е наред? Причините са много - маслото изтича през системата за вентилация на картера, а част от него отива за смазването на клапаните.


разход на масло


Загуба на масло може да се получи и при проблем с уплътненията на турбината, ако двигателят разполага с такава. Освен това, всеки мотор има своя специфична конструкция, което също е сред обясненията за изчезването на смазката. Като цяло обаче причините са общи за всички двигатели, като те са свързани с експлоатация и поддръжка.

Причини за повишения разход на масло:

Високите обороти и повишеното натоварване на двигателя заради теглене на ремарке или друг товар, както и карането по тежък терен, буквално наливат масло в огъня.

Агресивно каране с големи странични натоварвания - в тези случаи коляновият вал влиза в контакт с маслото, като го "избива" и така натоварва системата за вентилация на картера.

Вискозитетът на маслото намалява в топло време и тома е причина за неговия повишен разход.

Разходът може да бъде повишен и при голям студ. За да може да загрее катализаторът, електрониката подава повече гориво в горивната камера и по този начин маслото се разрежда.

Автомобилите с механична скоростна кутия често се нуждаят от доливане на масло в двигателя, тъй като техните шофьори не избират оптималния момент за смяна на предавките.

Запушеният въздушен филтър почти винаги нарушава настройките на системата за вентилация на картера и това води до повишен разход на масло.

Собственикът е сложил масло с по-нисък вискозитет от препоръчания от производителя. Същото се случва и ако е пропуснат срока за смяна на маслото.

Не е затегнат масленият филтър или пробка за изливане на маслото.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хонда ( преди 2 месеца )
    И още карам на 0w30 както си беше фабрично ако това има някакво значение.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хонда ( преди 2 месеца )
    Имам Хонда дизелова, купена нова и си гореше масло. Доливах по 0.5л на 10000 км първите 3-4 години. След това спря да харчи. Сега не доливам нищо - на 13 е. Ей затова Хондите ги купували втора ръка :-)
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ауди 80 ( преди 2 месеца )
    Моето 80,1.8 моно харчи 300 грама на 10000км 10w40,лятото 400-500. По километраж е на 400000,реални сигурно на 2 пъти по толкова. Карайте си двутактовите нови коли
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Брандо ( преди 2 месеца )
    Бат Рамбо Хонда Акорд горят масло заводски! Нямат и хидрокомпенсатор ! Не лъжи !
  • #10
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз пък като бях в командировка в Германия, и използвах кола под наем Лексус Lexus NX 200T 2019г., още от офиса като вземах ключа ми връчиха две 5 литрови туби с масло, защото им казах че ще пътувам от Берлин до Мюнхен, което е 600км. в едната посока или общо 1200км. за два дни, за зла врага бях опразнил тубите по пътя за Мюнхен та трябваше да купя от сервиза на Лексус в Мюнхен още 2 туби, за да се върна. Бая масълце подхарчват тия Лексуси.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Един фен ( преди 2 месеца )
    Има нещо вярно. Наскоро бях командировка в Германия и използвах рент а кар Ауди А6, 2019г , 3.0 дизел на 11 000км. Вероятно все още беше с маслото от завода. Карах я 11 дни като за това време изминах почти 2000км. Още когато я взех, разцъках борд компютъра и проверих маслото.Нивото беше малко под средата, а като я върнах беше на минимум. Имаше омаслено върху пластмасовия капак на двигателя също. По аутобана не я жалих (стигнах ограничението от 240) вероятно затова гореше, но и изхвърляше малко.
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Шишо ( преди 2 месеца )
    Приятел си купи нова Мазда 6, гореше по 1л/1000км. То не бяха разправии с дилъри, писма до Мазда Япония. Накрая я продаде за няма и година.
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 2 месеца )
    Нови двигатели горят масло само ако са некадърно проектирани! Когато си вземах моята хонда (беше употребявана 7 годишна) от официалния дилъра го питах с какво масло е. Той защо питаш? Аз щото съм свикнал винаги да има резерва в багажника. Той ми вика няма да ти потрябва. Аз обаче настоявам. Накрая даде 1 бутилка. 5 години по-късно още я търкалям в багажника без да съм я използвал. Действието се развива в Германия, хондата е бензинова.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Брандо ( преди 2 месеца )
    Тези, които твърдят, че новите не трябва да харчат масло, да разпитат за спортните високооборотни двг на Порше, БМВ и др....
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Жоро ( преди 2 месеца )
    Какво общо има вискозитета. И за какъв вискозитет говорим. При загрял двигател или при студен. Едно масло със вискозитет 0w-40 хем пали по-добро при студено време , хем като загрее двигателя се държи добре. 0w e така да се каже зимния вискозитет колко течливо е при отрицателни температури , и съответно 40 е какъв му е вискозитета при 100 градуса. Едно хубаво 5w-30 масло става за целогодишно ползване. Друг е въпроса ако караш много градско (над 100км.) и т.н.