Lamborghini Huracan STO е едно от най-екстремните творения на италианския производител на суперколи. Дериват на Super Trofeo EVO и Huracán GT3 EVO, новият модел реално представлява пистова спортна кола с хомологация за движение по обществените пътища.
Всъщност, за горецитираното ни подсказва и името STO (Super Trofeo Omologato), а автомобилът се отличава по някои неща от другите варианти на Huracan. За задвижването на новия болид се грижи 5,2-литров V10 двигател, който постига максимална мощност от 640 к.с. при 8000 об/мин и въртящ момент от 586 Нм. С тези си данни моделът се доближава до състезателния Evo, като му отстъпва само по въртящ момент и то с малко (600 Нм при спортиста).
За разлика от предшественика си Performante, STO се предлага само със задно задвижване. Новият модел е най-лекия Hurracan в гамата, изграден е на 75% от карбон и има върхова аеродинамика. А още няколко любопитни факта пред изданието Motor споделя Лоренцо Риналди - инженерът на компанията, който стои зад проекта:
5 любопитни факта за Lamborghini Huracan STO (ГАЛЕРИЯ)
Тази опция се предлага за собственици на Huracán STO, които често използват машината си на пистата. И в случая става въпрос не за истински механици, които правят интервенции по машината, а за трите нови задвижващи режима STO (за пътя), Trofeo (за писта) and Pioggia (за мокра настилка), които променят настройките на машината (двигател, скорости, окачване и т.н.) само за 3 секунди и то по време на движение.