IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda пуска по пътищата автомобил с автопилот от трето ниво

Седанът Legend Hybrid EX ще позволява на водача да си махне ръцете от волана (ВИДЕО)

Компанията Honda представи нов комплекс от системи за безопасност Honda Sensing Elite, в който е включена функцията Traffic Jam Pilot. Тя представлява автопилот от трето ниво, който е официално одобрен от властите в Япония. Първият "притежател" на технологията е бизнес-седанът Legend Hybrid EX.


Honda Traffic Jam Pilot


Комплексът Honda Sensing с добавка Elite към името си представлява следващата степен на еволюция на комплекса от системи за безопасност на японския производител. Новата функция Traffic Jam Pilot отговаря на изискванията за автоматизирано движение от трето ниво, което позволява на автомобила сам да поеме управлението в някои ситуации.

При движение в задръстване на магистрала, например, системата позволява на водача да махне ръце от волана. Тя използва триизмерни камери с висока резолюция, спътникова навигация, датчици и камери за кръгово наблюдение, а също така и следи действията на шофьора с помощта на камери в салона.


Honda Traffic Jam Pilot


Светодиодните индикатори на "автопилота" са разположени на волана, над предния панел пред пасажера и над дисплея на навигацията. Когато Traffic Jam Pilot е активен, те светят в синьо, а ако трябва водачът да се намеси - в оранжево. Информацията за състоянието на системите за безопасност излиза и на цифровия приборен панел.

Част от комплекса Elite е функцията Hands-off (без ръце). Тя позволява на шофьора да пусне волана при активирани круиз-контрол и система за поддържане на лентата на движение. В същото време "автопилотът за задръствания" контролира ускорението, спирането и кормилното управление при движение в една полоса.



Благодарение на тази функция, автомобилът може самостоятелно да се престроява, ако водачът активира мигач или ако системата открие, че превозното средство отпред се движи прекалено бавно. Ако шофьорът не поеме управлението след няколко сигнала, включително и вибриране на предпазния колан, системата просто намалява скоростта и насочва колата встрани от пътя, където спира.

За да провери работата на комплекса си за безопасност, Honda е моделирала около 10 милиона възможни ситуации на пътя и е провела реални тестове, при които седанът е навъртял над 1,3 млн. км. Освен това, в Sensing Elite е заложена възможност за внезапен отказ на някое от устройствата в системата. В подобен случай тя ще продължи да работи, без да излага возещите се в автомобила на допълнителни рискове.

Снимки и видео: Honda

0 от 500