Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.
Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
При дебюта си през 1975 този автомобил струва 69 930 германски марки, а през 1979 достига до 81 250 марки - пари, за които можете да си купите два 280 SEL и да ви остане ресто. В САЩ цената на 6.9 започва от 40 000 долара по време, когато суперлуксозният местен Cadillac Fleetwood 75 струва едва 16 000 долара, а Rolls-Royce Silver Shadow е около 43 000 долара.
Но въпреки това 450 SEL 6.9 успява да продаде общо 7380 бройки в цял свят - много повече и от най-оптимистичните очаквания за епохата след петролното ембарго.