Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.
Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
Когато решават да предложат модела в САЩ, германците канят Брок Йейтс, легендарния редактор на Car&Driver и пионер на Cannonball Run, да им напише рекламните материали. Йейтс се съгласява, при условие, че му разрешат да пише и за недостатъците на автомобила. Докарват му серийна и неподготвяна по никакъв начин бройка на пистата Road Atlanta, където Йейтс завърта 40 обиколки с обща дължина към 160 км, и при средна скорост 116 км/ч. По онова време е рядкост дори състезателна машина да издържи непрекъснати 40 обиколки, но 450 SEL 6.9 се справя без усилие.