Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.
Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
Подобно на по-скъпите Citroen-и, и тук пътният просвет може да се регулира от водача - натискането на един бутон вдига колата с цели 5 сантиметра при нужда. Куриозното е обаче, че по онова време подобни системи не са позволени от правилниците в САЩ, затова в американските версии на 450 SEL 6.9 този бутон е отстранен или, в няколко по-ранни и доста комични случая, залепен с лепенка.
Поради регулаторни нелепости американците не могат да получат и двойните фарове с външна обвивка, затова за 1816-те бройки, произведени за САЩ, са пригодени по две двойки открити фарове. Мощността на американските коли също е ограничена до 250 коня заради току-що въведените отвъд океана лимити за вредните емисии.