Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.
Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
За да се увеличи надеждността (а и да се спести малко пространство под предния капак), е въведена система за смазване със сух картер, която постоянно циркулира над 11 литра масло между масления резервоар и двигателя, вместо обичайните за V8 от онова време около 5 литра. Затова и 6.9 няма пръчка за меренето на нивото на маслото. Допълнителен плюс на системата е, че удължава сервизния интервал до 20 000 км - наистина много за края на 70-те.
Инженерите въвеждат и други компоненти, с които да удължат живота на двигателя: примерно самоизравняващи се хидравлични повдигачи, които означават, че не се налага реглаж поне 80 000 км.