Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.
Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
Чудовищният двигател е комбиниран с новаторска за времето си тристепенна автоматична трансмисия, разработена от Daimler специално за този автомобил, и също с диференциал с ограничено приплъзване от ZF, осигуряващ максимално сцепление и при лошо време. Има също дискови спирачки на четирите колела и независимо окачване отпред и отзад.
Натоварена с подобен агрегат и куп допълнителни технологии, колата тежи над 1.9 тона - наистина много за 70-те години. Но въпреки това е завидно динамична: 7.4 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 225 километра в час (в независими тестове постига 237 км/ч).
450 SEL 6.9 e и първият модел, получил серийно електронно контролиран ABS след въвеждането му от Mercedes и Bosch през 1978.