Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.
Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят на 6.9 е с един горноразположен вал, с цилиндрови глави от подсилена алуминиева сплав и с пълни с натрий клапани. Произвежда впечатляващите за онази епоха 286 конски сили и впечатляващите дори днес 549 Нм максимален въртящ момент. Той е сред първите агрегати с електромеханичното впръскване K-Jetronic на Bosch.
Всеки двигател се сглобява ръчно и след това преминава фабрично изпитание от 265 минути, от които 40 при непрекъснато пълно натоварване.