Ако имате редкия късмет да зърнете екземпляр от този автомобил, има голяма вероятност всъщност да не разберете какво сте видели. За нетренираното око той изглежда просто като обикновена S-класа от поколението W116, между 1972 и 1979. Само два дребни детайла издават, че всъщност е нещо различно и че е струвал два пъти и половина колкото "простосмъртната" 280 SE.
Едното е удължената колесна база, макар че и 280-ката има подобна L-версия. Второто са табелките на задния капак: 450 SEL и 6.9. Това са единствените по-видими белези на най-желания, скъп и рядък Mercedes от 70-те години. И колата, за която легендарният Дейвид Дейвис писа, че е "най-добрият Mercedes, правен някога". Нека ви разкажем малко повече за него.
12 факта за "най-добрия Mercedes в историята" (ГАЛЕРИЯ):
Вместо да потърсят икономии и намаляване на работните обеми, в Щутгарт решават да направят тъкмо обратното - да предложат една върхова версия на W116, оборудвана с най-големия двигател, монтиран в неамериканска кола след Втората световна война. За целта е взет вече утвърденият 6.3-литров V8 с кодово име М100 и леко е увеличен работният обем до 6834 куб. сантиметра (докато "стандартният" 450 SEL разполага с 4.5-литров мотор).