IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия свършиха електромобилите

Щедрите държавни помощи доведоха до остър недостиг при дилърите

Много германски дилъри се оплакват, че наличностите им от електромобили са свършили или на изчерпване заради повишения от държавните субсидии интерес, информира AN Europe. През 2019 покрай щедрите държавни помощи германците купиха рекордните 194 163 електромобила, или 6.7% от всички продадени леки превозни средства. Ръстът продължава и през 2021, като през януари интересът към електрически коли е двойно по-висок от този през същия месец на 2020, независимо от общото драстично свиване на пазара.
 
 
Tesla Model 3, Volkswagen ID.3
 
  
Допълнителни фактори за недостига са намалени капацитети на заводи заради Ковид-19 (това се отнася например за новия електрически Opel Mokka-e, който се прави във френския завод на Peugeot в Поаси), както и глобален недостиг на полупроводници. Тези два фактора ще ударят производителите точно в по традиция най-силните им месеци - март и април.

Интересът към електричките се усилва и от факта, че държавните субсидии, макар и предвидени чак до 2025 година, са обвързани с определен лимит на средствата и щом той бъде достигнат, ще спрат да се изплащат. В момента при някои електромобили държавната подкрепа може да надхвърли 10 000 евро.
 
  
Renault Zoe, Peugeot e208, тест драйв
Благодарение на държавната помощ, при някои лизингови оферти електромобил като Renault Zoe излиза едва по 69 евро на месец
  
  
В много случаи тя е предостатъчна за щедра първоначална вноска и се стига до небивало изгодни оферти за месечен лизинг - от типа на 169 евро на месец за хибриден Passat GTE и дори 69 евро на месец за Renault Zoe.

Самите дилъри не са много доволни от ситуацията, защото средният марж на печалбата им от електрическите автомобили е едва 1.2%, вместо обичайните 3%, казват от браншовата организация ZDK.

 

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    илюминат заговорник ( преди 3 години )
    Бил Гейтс е виновен, изкупува всички налични чипове и не остават за автомобилостроенето.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    М даа ( преди 3 години )
    Това голямо търсене на ел коли се изразява в 6% и вече няма по магазините.
  • #4
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    3 - тотално си в грешка. Немеца мисли само за нещо, което е на далавера (или поне излгежда така). За ЕКО му е точно все тая. Тия мисли за децата и т.н се опитай да ги пробуташ на (пра-) дядо ти и родителите ти, да ти се посмеят малко, дали точно така са мислили за тебе навремето. Отделно - ел.коли няма да поевтинеят, като много си мислат че ще са по 2 за лев. Колкото до ДВГ - има си своите предимства и недостатъци, но прсото не трябва да си фанатично ЕКО
  • #3
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 3 години )
    Не мисля, че като намаляват или спрат субсидиите търсенето ще намалее. Първо - защото дотогава цените ще са паднали, второ - поддръжката на един ел.мобил е в пъти по-малка и трето - хората мислят за природата и децата(следващите поколения), колкото и странно да звучи на "умниците" защитаващи ДВГ.
  • #2
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Мхм ( преди 3 години )
    Говорих с баба с BMW i3s: вика "Като прашка е!". Говорих с човек, купил VW ID.3 на жена си: вика "Тая кола е Турбо!". Реални мнения от собственици VS тукашните мнения под шипковия храст. Аз само едно доказателство виждам и това са гласуваните евродирективи и ясно посочените срокове за забрана на коли на бензин и дизел в Европа. Който не му отърва, да оди да се цани за шофьор на Мсвати III - краля на Свазиленд ;)
  • #1
    8 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредното доказателство, че свършат ли субсиите и пазара на ел.коли ще се срине т.е ще останат само крайно зелените клиенти или другата крайност, които за които електричките са 2-ра или дори 3-та кола домакинството, колкото да щъкат из близките околности, и имат някоя скъпа кола / СУВ с ДВГ, но са яхнали "вълната" и са по последна мода