IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В Германия свършиха електромобилите

Щедрите държавни помощи доведоха до остър недостиг при дилърите

Много германски дилъри се оплакват, че наличностите им от електромобили са свършили или на изчерпване заради повишения от държавните субсидии интерес, информира AN Europe. През 2019 покрай щедрите държавни помощи германците купиха рекордните 194 163 електромобила, или 6.7% от всички продадени леки превозни средства. Ръстът продължава и през 2021, като през януари интересът към електрически коли е двойно по-висок от този през същия месец на 2020, независимо от общото драстично свиване на пазара.
 
 
Tesla Model 3, Volkswagen ID.3
 
  
Допълнителни фактори за недостига са намалени капацитети на заводи заради Ковид-19 (това се отнася например за новия електрически Opel Mokka-e, който се прави във френския завод на Peugeot в Поаси), както и глобален недостиг на полупроводници. Тези два фактора ще ударят производителите точно в по традиция най-силните им месеци - март и април.

Интересът към електричките се усилва и от факта, че държавните субсидии, макар и предвидени чак до 2025 година, са обвързани с определен лимит на средствата и щом той бъде достигнат, ще спрат да се изплащат. В момента при някои електромобили държавната подкрепа може да надхвърли 10 000 евро.
 
  
Renault Zoe, Peugeot e208, тест драйв
Благодарение на държавната помощ, при някои лизингови оферти електромобил като Renault Zoe излиза едва по 69 евро на месец
  
  
В много случаи тя е предостатъчна за щедра първоначална вноска и се стига до небивало изгодни оферти за месечен лизинг - от типа на 169 евро на месец за хибриден Passat GTE и дори 69 евро на месец за Renault Zoe.

Самите дилъри не са много доволни от ситуацията, защото средният марж на печалбата им от електрическите автомобили е едва 1.2%, вместо обичайните 3%, казват от браншовата организация ZDK.

 

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    И аз го мисля тва за ел. колите. Пътувам 20 км дневно до работа и обратно. Маздата едва успява да загрее. Гори над 10 и само я мъча студена. Нямам магистрала по пътя, карам бавно и полека. Една малка електричка ще ми спести доста пари, парното ще бичи веднага и виждам само плюсове. След работа и да мръдна някъде, няма да е на 200 км че да се притиснявам. За уйкенда и ваканциите едно голямо ДВГ е незаменимо.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    След 4 години цените на ел колите ще се изравнят или ще бъдат по-ниски от цените на колите с ДВГ. И то не защото ще поевтинеят, а защото от 2025 влиза Евро 7 и за да се отговори на този стандарт, обикновените коли ще поскъпнат нечовешки - ще има ел.двигател с батерия като сега, ще има сложни вихрови системи и композитни бутала. И вероятно в момента е целесъобразно да се купи ел кола с държавна помощ, ако човек мисли да я търкаля повече от 7-8 години. Сегашните бензинови няма да изкарат толкова.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви електрички, като я опъна над 140 на магистралата и тока свърши след 50 км., екотата да карат зад ТИР с 90 та да им е икономично, даже едни руснаци го замериха.
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 1 месец )
    До пет години България ще се напълни с 3-та, 5-та, 10-а ръка “нов внос” електромобили. И бай Гичо от квартала ще си зарежда колата от 3-фазния контакт за циркуляра с кабел опънат над асмата, че да не го стъпчат козите и магарето...
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Син ( преди 1 месец )
    Не четете май. В Румъния-€11 250 субсидия, у нас...У нас си говорим за дизел и бензин....Говорим си.
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    До #2 Последно като проверих всички държави в ЕС се водят "демократични" , така че като политиците решат да ни забраняват да караме коли , да ядем месо и да харесваме хората от другия а не от своя пол в крайна сметка май те ще отидат да стават шофьори на Мсвати III . За теб не знам , но аз съм пълнолетен и не желая лицемерно добродетелни глобалистки слуги да ми забраняват каквото и да е !
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Струва ми се, че някой бърка порядъка на процентите, които дилърите вземат. 3% означават 600 евро за кола която струва 20 хил. Сега всеки може да сметне колко коли трябва да продаде един дилър за да си изработи заплатата от 2 до 4 хил. и разходите за шоурум и т.н.
  • #9
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Харманли ( преди 1 месец )
    Като спрът ДВГ ще ви питам какъв избор ще имате. Ще имате дедо вия. Всичко може и ще се наложи.
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Пффффффффффффффффффф ( преди 1 месец )
    До#3 Умниците,мой човек защитаващи ДВГ създадоха хиляди деца на тая държава! Ще ви видим вие какво ще създадете,като се обичате със същия пол!!?
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До2 ( преди 1 месец )
    Хахаха смени си дилъра, пич. Когато забранят бензиновите и дизелите в Европа, ела ми се обади!!! Няма как да ти снимам тук да видиш как ги забраняват. А пък тея измишльтини, че дизелите ще ги дават по три на цената на един... да дават ги, ама тея на 700000км че и от горе. Дават ги без пари гробниците на по 15+ години. Читавите коли не можеш да ги пипнеш, ако нямаш кинти. За препродаване и дума не може да става, няма кой да ти я купи.