Много германски дилъри се оплакват, че наличностите им от електромобили са свършили или на изчерпване заради повишения от държавните субсидии интерес, информира AN Europe. През 2019 покрай щедрите държавни помощи германците купиха рекордните 194 163 електромобила, или 6.7% от всички продадени леки превозни средства. Ръстът продължава и през 2021, като през януари интересът към електрически коли е двойно по-висок от този през същия месец на 2020, независимо от общото драстично свиване на пазара.
Допълнителни фактори за недостига са намалени капацитети на заводи заради Ковид-19 (това се отнася например за новия електрически Opel Mokka-e, който се прави във френския завод на Peugeot в Поаси), както и глобален недостиг на полупроводници. Тези два фактора ще ударят производителите точно в по традиция най-силните им месеци - март и април.
Интересът към електричките се усилва и от факта, че държавните субсидии, макар и предвидени чак до 2025 година, са обвързани с определен лимит на средствата и щом той бъде достигнат, ще спрат да се изплащат. В момента при някои електромобили държавната подкрепа може да надхвърли 10 000 евро.
Благодарение на държавната помощ, при някои лизингови оферти електромобил като Renault Zoe излиза едва по 69 евро на месец
В много случаи тя е предостатъчна за щедра първоначална вноска и се стига до небивало изгодни оферти за месечен лизинг - от типа на 169 евро на месец за хибриден Passat GTE и дори 69 евро на месец за Renault Zoe.
Самите дилъри не са много доволни от ситуацията, защото средният марж на печалбата им от електрическите автомобили е едва 1.2%, вместо обичайните 3%, казват от браншовата организация ZDK.