Голяма част от хората приемат, че скоростните кутии са два вида - механична и автоматична. Напоследък популярност доби и вариаторната трансмисия, която мнозина причисляват към автоматиците. Ако обаче се вгледаме внимателно към миналото, а и в настоящето, ще открием, че видовете скоростни кутии са много повече.
Всъщност, техният брой е 18 (!), като много от тях се използват и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме различните трансмисии, поставяни в автомобилите през годините. В случая те са подредени по азбучен ред.
Колко вида са скоростните кутии? (ГАЛЕРИЯ):
Безстепенната трансмисия (CVT) е много проста идея, която използва два конуса, свързани с задвижващ ремък. Единият конус е прикрепен към двигателя, а другият към задвижваните колела. Използвайки различните съотношения, предлагани от конусите, тази скоростна кутия осигурява почти същото усещане като от шофиране с нормална автоматична скоростна кутия.
Вариаторът обаче се отличава от автоматика, когато шофьорът подаде газ. Оборотите на двигателя се покачват бързо, а скоростта са увеличава, докато конусите променят начина си на взаимодействие, като едновременно с това държат свързващия ги ремък. Редукторът на CVT е по-малък, което прави по-лесно поставянето на тази трансмисия в автомобила. Начинът на работа обаче дразни много хора, тъй като при ускорение се усеща едно забавяне, което е много неприятно.