Голяма част от хората приемат, че скоростните кутии са два вида - механична и автоматична. Напоследък популярност доби и вариаторната трансмисия, която мнозина причисляват към автоматиците. Ако обаче се вгледаме внимателно към миналото, а и в настоящето, ще открием, че видовете скоростни кутии са много повече.
Всъщност, техният брой е 18 (!), като много от тях се използват и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме различните трансмисии, поставяни в автомобилите през годините. В случая те са подредени по азбучен ред.
Колко вида са скоростните кутии? (ГАЛЕРИЯ):
За да се преодолее необходимостта от двойно натискане на съединителя при смяна на предавките, е разработена трансмисията Synchromesh. За първи път тази технология се използва при Cadillac, но малко след това Porsche внедрява тази скоростна кутия на свой модел - 365, като това става през 1952 година.
Идеята на Synchromesh е да се намали риска от увреждания при неправилна смяна на предавките. Системата се състои от синхронизиращо зъбно колела с 3 основни части - зъб, пръстен и "синхромеш". Докато водачът сменя предавката, селекторна вилка пристика пръстена на преграда и така захваща избраната предавка. Тъй като те се вървят с еднаква скорост, задвижващия модул се плъзга със същата скорост и позволява на въшните зъби да се свързват с главната предавка, за да осъществят плана смяна.


0