Голяма част от хората приемат, че скоростните кутии са два вида - механична и автоматична. Напоследък популярност доби и вариаторната трансмисия, която мнозина причисляват към автоматиците. Ако обаче се вгледаме внимателно към миналото, а и в настоящето, ще открием, че видовете скоростни кутии са много повече.
Всъщност, техният брой е 18 (!), като много от тях се използват и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме различните трансмисии, поставяни в автомобилите през годините. В случая те са подредени по азбучен ред.
Колко вида са скоростните кутии? (ГАЛЕРИЯ):
Трансмисията с двоен съединител е замислена за първи път през 30-те години на миналия век, за да се използва в Citroën, докато Porsche се е присъединила към идеята през 1980-те. Името на скоростната кутия е Porsche Doppelkupplungsgetriebe, като германският производител го съкращава на PDK са състезателното 965 от 1982 година. Тя изполва два съединителя вместо един за по-бърза смяна на превавките, което позволява на Audi да я постави в своя рали-борид Qiattro през 1985 година.
Първият сериен автомобил със скоростна кутия в PDK е Volkswagen Golf R32, който получава вариант с 6 предавки, но скоро след това той е заменен със 7-степенен.През 2008 година Porsche поставя PDK на модела си 911 (генерация 997.2), като единият съединител е с нечетен брой на зъбните колела, а вторият - с четен. Това осигурява по-плавно превключвате и подобрява ускорението.