Голяма част от хората приемат, че скоростните кутии са два вида - механична и автоматична. Напоследък популярност доби и вариаторната трансмисия, която мнозина причисляват към автоматиците. Ако обаче се вгледаме внимателно към миналото, а и в настоящето, ще открием, че видовете скоростни кутии са много повече.
Всъщност, техният брой е 18 (!), като много от тях се използват и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме различните трансмисии, поставяни в автомобилите през годините. В случая те са подредени по азбучен ред.
Колко вида са скоростните кутии? (ГАЛЕРИЯ):
DAF Variomatic
Холандската фирма DAF за първи път използва безстепенна трансмисия в своя модела 600. Проектираната от Хъб ван Доорн система работи с помощта на два конични барабана с ремък между тях. В зависимост от оборотите на двигателя и това, колко силно водачът подава газ, конусите се плъзгат един към друг, за да увеличат скоростта или се отдалечават за забавяне.
При DAF 600 мощността се подава към всяко задно колело от отделен гумен ремък. Системата няма задна предавка, като проблемът е решен с обръщане на посоката на задвижване в самата кутия. Така превозното средство може да се движи толкова бързо назад, колкото и напред.
Холандската фирма DAF за първи път използва безстепенна трансмисия в своя модела 600. Проектираната от Хъб ван Доорн система работи с помощта на два конични барабана с ремък между тях. В зависимост от оборотите на двигателя и това, колко силно водачът подава газ, конусите се плъзгат един към друг, за да увеличат скоростта или се отдалечават за забавяне.
При DAF 600 мощността се подава към всяко задно колело от отделен гумен ремък. Системата няма задна предавка, като проблемът е решен с обръщане на посоката на задвижване в самата кутия. Така превозното средство може да се движи толкова бързо назад, колкото и напред.