IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan обяви пробив за намаляване на вредните емисии

С подобрена хибридната технология е-Power компанията сваля разхода на гориво с 25%

Японският производител Nissan обяви, че е постигнал пробив при увеличаване на топлинна ефективност на двигателите до 50% благодарение на хибридната технология е-Power. Това ще доведе и до намаляване на емисиите СО2 на автомобила.


Nissan e-Power


Новата версия на технологията e-Power, използвана от компанията, ще подобри разхода на гориво с около 25% при ниво топлинна ефективност над 40%. От Nissan обаче не посочват, какво ще се случи, когато това ниво достигне 50%, както и не уточняват, кога новата технология ще започне да се поставя на автомобилите на марката.

"Отне повече от 50 години, за да се увеличи топлинната ефективност на конвенционалните двигатели от 30 на 40%. Благодарение на е-Power ние можем да я увеличим до 50%, при това съвсем скоро. Това е и крайната цел на нашата разработка", коментира Тошихиро Хираи, старши вицепрезидент на подразделението за силови агрегати и електромобили в Nissan.


Nissan e-Power


Системата e-POWER беше представена за първи път от японския производител през 2016 година, като тя използва бензинов двигател за зареждане на батерия, която захранва автомобила. За увеличение на нейната ефективност в Nissan са увеличи компресията в цилиндрите на двигателя с вътрешното горене и така е постигнато изгаряне на по-разредена въздушно-горивна смес.

Целта, която си е поставил японският производител, е всички негови модели, предлагани на основните пазари по света, да бъдат електрифицирани през 2030 година. А през 2050 година Nissan трябва да продава само изцяло електрически превозни средства.
Снимка: Nissan

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До #4. Защото батериите са силно токсични и замърсяват стабилно при производството им. По добре по малка батерия на хибрид подпомагаща двигателя (като вече се стигна до тук), от колкото напълно електическа. Когато направят ел. технология екологична за производство и рециклиране, и с пробег и време за зареждане като при двигателите, тогава добре дошли.
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Към 4 ( преди 1 година )
    ДВГто е по-добро за извънградско и магистрала от електромотор особено в страни със скъп ток така че хибридите са разумен избор не е нужно като харесваш едното да отричаш предимствата на другото
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Ходи виж цените на електромобилите и наличието на зарядни точки спрямо цени на хибриди и наличие на бензиностанции, става ли?
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За увеличение на нейната ефективност в Nissan са увеличи компресията в цилиндрите на двигателя с вътрешното горене и така е постигнато изгаряне на по-разредена въздушно-горивна смес - тоест ще генерираме много азотни окиси - бравус! САМО ТАКА!
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 и 3 ( преди 1 година )
    Като имаш предимството на ел. кола, за какво ти е ДВГ? Да му правиш ремонти и поддръжка ли? Да му сменяш масла и филтри и т. н. консумативи? За какво? Та ти и на хибрида имаш батерия! Защо да не купиш направо ел. кола с по-голяма батерия от хибрида? Според вас в един студен ден, добре ли е за един ДВГ мотор, да пали и да се спира многократно в студен режим? На студено масло? Все пак, това е ДВГ и износването на студено си е пак там, то не е избегнато?
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Лоеният мозък не може да проумее хибридната технология и това си е. Мъкнеш батерия, но рекуперираш енергия при всяко спиране вмето да износваш накладки. Овен това ДВГ-то ти работи само във високоефективен диапазон - ако не, просто го изключваш. Отделно спестяваш скоростна кутия, съединители, стартер, генератор и един куп ремъци. Не случайно Тойота покриват всички възможни стандарти за емисии без да имат носещи загуба електромобили и плъгин хибриди.
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Пишеш наизуст защо да е глупост като реално е доста по-икономичен за града от дизел да не говорим колко е "трудно" да се поддържа електромотор. Това Е-пауър ми звучи много логично да може ДВГто почти винаги да работи около възможно най-икономичните и щадящи ДВГто обороти