IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новото начало на Jaguar може да се окаже и край за марката

Преминаването към електромобили изглежда като последен опит за спасяване на бранда

Само преди дни компанията Jaguar Land Rover обясни, че една от двете марки в нея - Jaguar, става производител на изцяло електрически автомобили през 2025 година. Официално беше обявено, че всички нова модели на бранда, представени от същата тази година, ще споделят една платформа, но така и не беше уточнено каква форма ще имат.


Jaguar I-Pace


Според експерти, цитирани от Auto News, това ще бъде последният опит за спасяване на легендарния британски производител. И ако той не успее, брандът може да отиде в историята. По време на представянето на плановете на JLR неговият нов изпълнителен директор Тиери Болоре заяви, че Jaguar ще използва ресурсите на Tata Motors, а главният творчески директор на JLR - Джери Макговърн, ще създаде нов дизайнерски стил на марката.

Болоре потвърди, че проектът за създаване на електрически седан XJ е прекратен. Според източници на Auto News, същото се случва и с големия кросоувър с три реда седалки J-Pace, чиято разработка е прекратена. Шефът на JLR уточни също, че компанията ще се отдалечи от SUV-моделите, което е странно, тъй като автомобилната индустрия масово се отказва от седани, за да прави SUV и кросоувъри.

Пожелал да запази анонимност дилър на Jaguar коментира пред изданието, че обявеният план представлява начало на края на марката. Друг източник управата на компанията твърди, че Jaguar ще се изкачи едно ниво нагоре и ще се превърне в съперник на Bentley и Aston Martin. Коментарът на говорителя на JLR - Стюърт Шор, също не хвърли светлина върху това, което производителят планира.


Jaguar I-Pace


„Към средата на десетилетието Jaguar ще преживее ренесанс, за да се появи като чисто електрическа луксозна марка с драматично красиво ново портфолио от емоционално ангажиращи дизайни и новаторски технологии от следващо поколение. Преди това обаче ще продължим усилената си работа върху модели от нова генерация, който ще попълнят гамата ни преди 2025 година", каза Шор.

Снимки: Jaguar

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    на червендалестите ингилизи никой не им е виновен че от водеща индустриална сила и най мощната империя станаха индийска колония как може ролс бентли астън ягуар ландровър лотус мини да са под чужд флаг само макларън и гордън мюрей са все още независими всичко друго е история
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Извинявайте, момчета, но коментарите по-долу са на пълни лаици, които чули - недочули изказаха мнение. Ягуар направен в индия не съм чувал. Това форд на кого е разказал играта, може и да е вярно донякъде, но погледнете цялата история и ще видите, че тези марки, през 90% от съществуването си, без значение дали са принадлежяли на някого или са били самостоятелни са били на ръба на банкрута. Качеството на сглобка на английские автомобили винаги е било повече от плачевно, изключая ръчно сглобените.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Няма как да се опитваш да изпързаляш клиентите с китайско- индийско качество , лоша сглобка и цени като за немски премиум, дават си сметка и се пренасочват към фолксваген, а за по-бедните сеат и шкода.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    пиши че котката от капака хванала джунглата форд разказа играта на астън мартин джагуар и волво от американски каубои - меринджеи толкова
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Ако ще ги правят в Индия с индийски софтуер, няма много мотивация за клиентите да плащат такива високи цени.