IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Грийнпийс“ обвини VW в измама

Компанията продавала коли сама на себе си, за да намали глобите за вредни емисии

Екологичната неправителствена организация „Гринпийс“ обвини Volkswagen, че не полага достатъчно усилия при продажбата на електрически автомобили. Според природозащитниците, компанията от Волфсбург е намалила глобата си за по-високи вредни емисии от допустимите в Европа за 2020 година със 140 млн. евро, като е продавала електромобили сама на себе си и на своите дилъри.


VW ID.3


Представители на „Грийнпийс“ да установили, че VW е отчел 65 000 продажби на електрически и електрифицирани автомобили (lug-in хибриди) на дилъри на марката. Освен това, компанията сама е закупила някои превозни средства и така изкуствено е увеличала броя на продажби си за 2020 година. Съответно, това е довело до намаляване на глобата за превишаване на вредните емисии.

Природозащитниците смятат, че единственият път пред Volkswagen, за да избегне нови финансови санкции е да се откаже от „вредния за климата бизнес с дизелови и бензинови автомобили“. В момента обаче това е равносилно на фалит за производителя, тъй като той няма електрически продукти за продажба в райони като Латинска Америка, Африка, Океания и дори САЩ.

Германското списание Der Spiegel потърси за коментар представител на Volkswagen, който опроверга твърденията на неправителствената организация. Според него, причината толкова много електрически превозни средства да бъдат продадени на дилъри и дори на собствената компания е, че повечето от тях са представени през 2020 г. Това е накарало дилърите да ги купят за своите тестови шофьорски паркове.


Херберт Дийс


Самият Volkswagen също е обновил своя корпоративен автопарк с електрифицирани и електрически превозни средства. Повечето от топ-мениджърите и ръководителите вече карат коли на ток, но от компанията не посочиха техния брой, а заявиха, че само в Европа имат близо 500 000 служители, така че е напълно логично голям брой от тях да се насочат към електрифицирани преводни средства.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #6
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Хах ( преди 3 години )
    Абсолютно безмислено е да се коментират такива статии. Измамниците не заслужават внимание. Ние ги знаем, знаем цялото швабско автомобилостроене на какво НУЛЕВО ниво е (на моменти и отрицателно). На Гачно ще му трябва още време... той още се вълнува от това както му се затварят вратите.... Това е положението. Шваби и измама - това не е новина, това е реалността. Успех!
  • #5
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Същите мошеници като Тайота.
  • #4
    17 rate up comment 6 rate down comment
    WAW=YorVA!=MGGA!S! ( преди 3 години )
    Тия от фАУ-вето са си живи доказани МОШЕНИЦИ по рождение и по ПРИЗВАНИЕ, доказано открай време: виж им цените, номерцата и фалшивите твърдения и вече ще си докрай убеден в мнимо яко прокламираните им изявления, че се били уж загрижили за клиенти+природа+ЕКОнорми+каузи, подпомагащи благородните действия и намерения по света. А бе изобщо тия са изцяло ФАЛШИВИ и псевдо до край...
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Гринпиис са НПО и като такова който им плаща им поръчва каква музика да свирят
  • #2
    15 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ID3 са бая бъгави, че някой сериозен човек да си купи на гоя етап...
  • #1
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Nev ( преди 3 години )
    Ами да, то това си беше очевидно! Кой друг да им купи електрическите творения, като ИД.3 например.