fallback

Защо всички преминават към електрически превозни средства?

Проблемът не е само в екологията – просто петролът в Европа свършва

Едно след друго правителствата на европейските държави обявяват пълна забрана на двигателите с вътрешно горене. В същото време пазарната стойност на Tesla вече надвишава общата стойност на всички автомобилни производители в света. Какво точно се случва и защо се стигна дотук - на този въпрос се опитват да отговарят експерти в атомобилната индустрия.

Европа е една от основните движещи сили на прехода към зелени технологии. Според информациите от края на 2019 година, континентът има запаси от петрол за още 11,6 години потребление. Това е 14,4 млрд. барела, като основният дял от доказаните запаси се пада на Норвегия – около 8,5 млрд. барела. В същото време цената на петрола пада, но пък горивото поскъпва. Годишният европейски дефицит расте непрекъснато, тъй като Европа употребява повече нефт, отколкото произвежда.

Данните сочат, че през 2019 година потреблението е достигнало 15 млн. барела на ден, а производството – по-малко от 3,5 млн. барела. Затова европейските страни са принудени да внасят липсващото количество гориво. Зависимостта от петрола става все по-голяма и трябва да се търсят нови решения.

В структурата на енергийното потребление от държавите в Европа петролът представлява 36,27%. Следват газта – 23,8% и въглищата – 13,54%, а на четвърто място е ядрената енергетика с 9,88%. Тя обаче е на път да бъде застигната от възобновяемите енергийни източници – 9,75%, докато на последно място е хидроенергията – 6,75%.

Кой продава нефт на Европа? На първо място това е Русия, която през 2019 година доставя на европейските си партньори 153 млн. тона нефт (29,3% от целия внос на континента) и 106 млн. тона петролни продукти (50,7% от целия внос на континента). Друга 1/3 идва от нестабилния Близък Изток, където конфликтите се увеличават и никой не е наясно, какво ще се случи. А ако Европа загуби 1/3 от доставките си по някаква причина, то това ще доведе до икономически колапс, пред който пораженията от коронавируса ще изглеждат като лек шамар.

Затова и европейските държави започват да инвестират огромни суми в нови енергийни проекти. Те са наясно, че не могат още дълго време да разчитат на Русия, тъй като самата тя има запаси от нефт за още 25,5 години, ако поддържа сегашните темпове на производство. Повечето находища в Източен Сибир са изчерпани, а други са нерентабилни за работа при ниските цени на петрола на световните пазари.

И ако приемем, че средната възраст на автомобилите в Европа е 10,8 години, то излиза, че една чисто нова кола с двигател с вътрешно горене, купена в наши дни, ще трябва да бъде сменена от собственика си с нова през 2032 година. Точно тогава в някои държави от континента вече ще е влязла пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Петролът ще е на изчерпване и изходът ще е само един – електромобил.

fallback
  • #5
    Тази забрана е за но ( преди 3 години )
    (нова кола с двигател с вътрешно горене, купена в наши дни, ще трябва да бъде сменена от собственика си с нова през 2032 година. Точно тогава в някои държави от континента вече ще е влязла пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене.) Аутомедия нещо не ви се получава тогава в някои от по-богатите държави може и да има забрана за продажба на нови коли с ДВГ но не и да се ползват старите особено ако са на няма и 15 години
  • #4
    Jijo ( преди 3 години )
    Електрификацията на колите няма бъдеще ,ще дойде ,ще се застои 10-20 г ,ще разберат ,че не това е бъдещето и.....пак доброто и сигурно черно злато
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    На електрическия фронт - пак щуротии! И с какво ще замените петрола бе господа? С Въглища? Щото то друг вариант за замяна на 1/3 от енергийните източници няма!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    като допълнение на 2 - то и тока ще почне да не достига и да се налага внос. Само с ветрогенратори и панели няма да стане. А и лека по лека ще разкарат преференциите за ел. коли. Колкото до Евро 7, до 2025 има време, зелките в Брюксел ще се сменят и може и да не е в този си вид.
  • #1
    преминаващ ( преди 3 години )
    Авторът не е посочил източника на прогнозите с които разсъждава. Тези прогнози не са безспорни. Насаждането на страх, че петролът в Европа свършва след малко повече от 11 г. е пропаганда с цел да се засили пазарното представяне на електрокарите, в които фирмите вече се инвестирали много. Но освен, че са скъпи, въпреки, че се продават почти на себестойност са и много неудобни за потребителите и продажбите им не вървят. Затова е нужна подобна пропаганда.
fallback
Последни