fallback

Защо всички преминават към електрически превозни средства?

Проблемът не е само в екологията – просто петролът в Европа свършва

Едно след друго правителствата на европейските държави обявяват пълна забрана на двигателите с вътрешно горене. В същото време пазарната стойност на Tesla вече надвишава общата стойност на всички автомобилни производители в света. Какво точно се случва и защо се стигна дотук - на този въпрос се опитват да отговарят експерти в атомобилната индустрия.

Европа е една от основните движещи сили на прехода към зелени технологии. Според информациите от края на 2019 година, континентът има запаси от петрол за още 11,6 години потребление. Това е 14,4 млрд. барела, като основният дял от доказаните запаси се пада на Норвегия – около 8,5 млрд. барела. В същото време цената на петрола пада, но пък горивото поскъпва. Годишният европейски дефицит расте непрекъснато, тъй като Европа употребява повече нефт, отколкото произвежда.

Данните сочат, че през 2019 година потреблението е достигнало 15 млн. барела на ден, а производството – по-малко от 3,5 млн. барела. Затова европейските страни са принудени да внасят липсващото количество гориво. Зависимостта от петрола става все по-голяма и трябва да се търсят нови решения.

В структурата на енергийното потребление от държавите в Европа петролът представлява 36,27%. Следват газта – 23,8% и въглищата – 13,54%, а на четвърто място е ядрената енергетика с 9,88%. Тя обаче е на път да бъде застигната от възобновяемите енергийни източници – 9,75%, докато на последно място е хидроенергията – 6,75%.

Кой продава нефт на Европа? На първо място това е Русия, която през 2019 година доставя на европейските си партньори 153 млн. тона нефт (29,3% от целия внос на континента) и 106 млн. тона петролни продукти (50,7% от целия внос на континента). Друга 1/3 идва от нестабилния Близък Изток, където конфликтите се увеличават и никой не е наясно, какво ще се случи. А ако Европа загуби 1/3 от доставките си по някаква причина, то това ще доведе до икономически колапс, пред който пораженията от коронавируса ще изглеждат като лек шамар.

Затова и европейските държави започват да инвестират огромни суми в нови енергийни проекти. Те са наясно, че не могат още дълго време да разчитат на Русия, тъй като самата тя има запаси от нефт за още 25,5 години, ако поддържа сегашните темпове на производство. Повечето находища в Източен Сибир са изчерпани, а други са нерентабилни за работа при ниските цени на петрола на световните пазари.

И ако приемем, че средната възраст на автомобилите в Европа е 10,8 години, то излиза, че една чисто нова кола с двигател с вътрешно горене, купена в наши дни, ще трябва да бъде сменена от собственика си с нова през 2032 година. Точно тогава в някои държави от континента вече ще е влязла пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Петролът ще е на изчерпване и изходът ще е само един – електромобил.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Жалко, защото никоя нова кола не ми допада като визия. Освен да електризират коли 2010-2013 година.
  • #24
    А ауто медията вярва ( преди 3 години )
    Един ден се пише, че ще се кара дълго време на горива, на другия, че свършват. Само простотии по тези сайтове. Кой ли ви чете съдържанието. Безсмислено
  • #23
    к. к. ( преди 3 години )
    В света има запаси от петрол за повече от 100 г.! Що за идио_тизми?
  • #22
    TSLA ( преди 3 години )
    Петролът е геополитика. Преминаването на Евро-зоната към местна ел. енергия е свършен факт. За нежелаещите има нескъпи еднопосочни билети към Куба, както и глоксове по испански. Е, вярно, ще го говорите като КГБ-йци, *** поне ще се возите в коли на по 45 години ;)
  • #21
    ФИНЕС ЧАРДЖИНГ БЪЛГА ( преди 3 години )
    Скачайте в бизнеса със зарядни ако искате милиони като на Мъск. Монтирайте, работете да има хората къде да зареждат само с едно движение.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе няма да се плашите. Поне още 20 години ще си има двг, няма да си отиде отведнъж.Лично аз само да мога да си го позволя веднага ще мина на ток. Но не съм и привърженик на политиката на ЕС, която направо иска да загроби бензина и дизела с тези изисквания. Така на практика обричат най-бедните като нас да продължават да карат стари трошки.
  • #19
    Факт ( преди 3 години )
    Това че свършва петрола го слушаме от 70те години .А сега даже станаха повече находищата (шисти в САЩ. пясъци в Канада. крайния север в Русия).В Европа никога не е достигал петрола. Малки находища в Румъния и Норвегия.И кои "всички " карат електрокари ?
  • #18
    До ел.фенчетата ( преди 3 години )
    Ами хайде купувайте си тесли какво чакате още ?Или нещо май не ви стиска *** !
  • #17
    krasimir1967 ( преди 3 години )
    Само защото Мъск продава квотите си на FORD, GM, Chrysler да говорят колко голяма работа е. 500 000 бройки. Минаваш 427 км и после два дни на зарядно. Я да питам умниците дето сънуват независимост от руски енергийни източници, кой държи почти 90 % от стратегическите за производство мини в света, а кой произвежда най-много батерии , правилно една и съща страна-Китай. А природозащитниците, нещо за рециклиране на батериите, едни от най вредните за природата елементи.
  • #16
    Чук ( преди 3 години )
    Дрън дрън ярина тив 11 години ги длушаме от 20
fallback
Последни