IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо всички преминават към електрически превозни средства?

Проблемът не е само в екологията – просто петролът в Европа свършва

Едно след друго правителствата на европейските държави обявяват пълна забрана на двигателите с вътрешно горене. В същото време пазарната стойност на Tesla вече надвишава общата стойност на всички автомобилни производители в света. Какво точно се случва и защо се стигна дотук - на този въпрос се опитват да отговарят експерти в атомобилната индустрия.


електромобили


Европа е една от основните движещи сили на прехода към зелени технологии. Според информациите от края на 2019 година, континентът има запаси от петрол за още 11,6 години потребление. Това е 14,4 млрд. барела, като основният дял от доказаните запаси се пада на Норвегия – около 8,5 млрд. барела. В същото време цената на петрола пада, но пък горивото поскъпва. Годишният европейски дефицит расте непрекъснато, тъй като Европа употребява повече нефт, отколкото произвежда.

Данните сочат, че през 2019 година потреблението е достигнало 15 млн. барела на ден, а производството – по-малко от 3,5 млн. барела. Затова европейските страни са принудени да внасят липсващото количество гориво. Зависимостта от петрола става все по-голяма и трябва да се търсят нови решения.

В структурата на енергийното потребление от държавите в Европа петролът представлява 36,27%. Следват газта – 23,8% и въглищата – 13,54%, а на четвърто място е ядрената енергетика с 9,88%. Тя обаче е на път да бъде застигната от възобновяемите енергийни източници – 9,75%, докато на последно място е хидроенергията – 6,75%.

Кой продава нефт на Европа? На първо място това е Русия, която през 2019 година доставя на европейските си партньори 153 млн. тона нефт (29,3% от целия внос на континента) и 106 млн. тона петролни продукти (50,7% от целия внос на континента). Друга 1/3 идва от нестабилния Близък Изток, където конфликтите се увеличават и никой не е наясно, какво ще се случи. А ако Европа загуби 1/3 от доставките си по някаква причина, то това ще доведе до икономически колапс, пред който пораженията от коронавируса ще изглеждат като лек шамар.

Затова и европейските държави започват да инвестират огромни суми в нови енергийни проекти. Те са наясно, че не могат още дълго време да разчитат на Русия, тъй като самата тя има запаси от нефт за още 25,5 години, ако поддържа сегашните темпове на производство. Повечето находища в Източен Сибир са изчерпани, а други са нерентабилни за работа при ниските цени на петрола на световните пазари.

И ако приемем, че средната възраст на автомобилите в Европа е 10,8 години, то излиза, че една чисто нова кола с двигател с вътрешно горене, купена в наши дни, ще трябва да бъде сменена от собственика си с нова през 2032 година. Точно тогава в някои държави от континента вече ще е влязла пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Петролът ще е на изчерпване и изходът ще е само един – електромобил.

0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Жалко, защото никоя нова кола не ми допада като визия. Освен да електризират коли 2010-2013 година.
  • #27
    9 rate up comment 0 rate down comment
    А ауто медията вярва ( преди 1 месец )
    Един ден се пише, че ще се кара дълго време на горива, на другия, че свършват. Само простотии по тези сайтове. Кой ли ви чете съдържанието. Безсмислено
  • #26
    7 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    В света има запаси от петрол за повече от 100 г.! Що за идио_тизми?
  • #25
    2 rate up comment 8 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Петролът е геополитика. Преминаването на Евро-зоната към местна ел. енергия е свършен факт. За нежелаещите има нескъпи еднопосочни билети към Куба, както и глоксове по испански. Е, вярно, ще го говорите като КГБ-йци, ма поне ще се возите в коли на по 45 години ;)
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ФИНЕС ЧАРДЖИНГ БЪЛГА ( преди 1 месец )
    Скачайте в бизнеса със зарядни ако искате милиони като на Мъск. Монтирайте, работете да има хората къде да зареждат само с едно движение.
  • #23
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе няма да се плашите. Поне още 20 години ще си има двг, няма да си отиде отведнъж. Лично аз само да мога да си го позволя веднага ще мина на ток. Но не съм и привърженик на политиката на ЕС, която направо иска да загроби бензина и дизела с тези изисквания. Така на практика обричат най-бедните като нас да продължават да карат стари трошки.
  • #22
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Това че свършва петрола го слушаме от 70те години . А сега даже станаха повече находищата (шисти в САЩ. пясъци в Канада. крайния север в Русия). В Европа никога не е достигал петрола. Малки находища в Румъния и Норвегия. И кои "всички " карат електрокари ?
  • #21
    17 rate up comment 7 rate down comment
    До ел.фенчетата ( преди 1 месец )
    Ами хайде купувайте си тесли какво чакате още ? Или нещо май не ви стиска джендъри !
  • #20
    16 rate up comment 6 rate down comment
    krasimir1967 ( преди 1 месец )
    Само защото Мъск продава квотите си на FORD, GM, Chrysler да говорят колко голяма работа е. 500 000 бройки. Минаваш 427 км и после два дни на зарядно. Я да питам умниците дето сънуват независимост от руски енергийни източници, кой държи почти 90 % от стратегическите за производство мини в света, а кой произвежда най-много батерии , правилно една и съща страна-Китай. А природозащитниците, нещо за рециклиране на батериите, едни от най вредните за природата елементи.
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Чук ( преди 1 месец )
    Дрън дрън ярина тив 11 години ги длушаме от 20