Audi Sport, познати до неотдавна като quattro GMBH за "четирите ринга" са това, което M е за BMW или AMG за Mercedes-Benz. Перлата в короната на подразделението може да е болидът със средноразположен двигател R8, но историята започва с комбито RS2 Avant Quattro - дериват на Audi 80 B4 , който бил разработен съвместно с Porsche и е модел с иконичния 5-цилиндров мотор на марката.
Основано в края на 1983 година, някогашното подразделение quattro е специализирано в производството на спортни и високодинамични версии на моделите на Audi, както и за специфични компоненти и персонализация на колите според клиентските желания. Фирмата, както се досещате, е кръстена на легендарната 4х4 система на Audi, като носи това име до 2016 година, когато е прекръстена на Audi Sport GmbH.
В галерията по-долу ще ви представим всеки един RS модел на Audi от миналото и настоящето, според реда на излизане на всяка една машина:
RS: визуалната история на динамичните коли от Audi Sport (ГАЛЕРИЯ)
За А5, легендарният дизайнер Валтер Де Силва казва, че е най-красивата кола, която е създавал. Добавете към това и щипка RS и се получава уникална машина с атмосферен 4,2-литров V8 и 450 конски сили. Това е и първият RS-модел, който се предлага единствено с автоматична скоростна кутия.
Любопитното е, че се е разработвала и дизелова RS-версия с турбокомпресор и електрически суперчарджър, но тя така и не вижда зелена светлина за серийно производство.