Олекотяването винаги е било сред основните за подобряването на динамиката на един автомобил, особено при машините за състезания и суперколите, където всеки грам е от значение за показателите. В наши дни за целта се разчита на нови материали като карбона, от който се правят вече цели купета и дори шасита.
Но в годините назад въглеродните нишки не бяха толкова достъпни и инженерите трябваше да търсят различни начини за да спестят от теглото на дадена машина. Историята помни какви ли не случаи, като някои от тях са описани и тук.
В галерията по-долу ви представяме 9 автомобила, които са много показателни за страстта към олекотяване. Сред машините определено има расови спортисти, но и съвсем конвенционални модели. И повечето от тях дори не надхвърлят един тон тегло (а тези които го правят са с доста малко отгоре), а в комбинация предлагат и сериозни динамични характеристики:
9 автомобила, плод на страстта към олекотяване (ГАЛЕРИЯ)
Тук леко прехвърляме символичната граница от един тон, но все пак говорим за автомобил, който предлага характеристики подобни на Audi TT и Porsche Cayman, но е с 300 килограма по-лек от тях с неговите 1100 кг.
За да се постигне това олекотяване са използвани и някои доста интересни инженерни решения - като например интегрирането на електрическата ръчна спирачка в основната задна, което е спестило 2,5 кг.