Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

На пазара все още се намират подобни коли на достъпни цени

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

За раждането на класа на „хот-хечовете” е прието да се брои появата на бял свят на първия Volkswagen Golf GTI, но с времето този сегмент се промени много. Автомобилите станаха по-големи, по-мощни, по-тежки и най-вече доста скъпи. За щастие, останаха и малки, леки и много „горещи” автомобили, които заради липсата на скъпи материали и модерни електронни системи все още са на достъпна цена. Ето 6 такива модела.

Volkswagen up! GTI

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Много специалисти определиха новия up! GTI за правоприемник на оригиналния Golf GTI, като за това си има и причини – ниско тегло (под 1 тон), малък 3-цилиндров  турбомотор 1.0 TSI, съпоставим с този на Golf GTI Mk1 с мощност 110 к.с. и най-вече – компактни размери. Дължината е 3,6 метра, а разстоянието между двете оси – 2,4 метра. За радост на пуританите скоростна кутия е механична.

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Моделът получи високи оцени и в най-реномираните западни издания, както и в някои автомобилни телевизионни предавания, в томва число и Grand Tour. Дилърите на Volkswagen в Германия продават хечбека на цена от 16 975 евро.

Abarth 595


Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Гамата на Abarth, създадена на базата на модела Fiat 500, включва няколко „напомпани” модификации. Сред тях е както 595, така и пистовото 695 biposto с електронен приборен панел, спортна скоростна кутия, две състезателни седалки и максимално облекчена каросерия. Но дори базовият 595 може да бъде определен като „хечбек от старата школа”.

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Abarth 595 разчита на 1,4-литров турбомотор T-Jet с мощност 145 к.с. Те не са чак толкова много, но стигат, за да може този автомобил да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди и да развие скорост от 210 км/ч. Клиентът може да избира между механична и автоматична скоростни кутии. Цената в Германия стартира от 18 940 евро.

Suzuki Swift Sport


Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Журналистите от Великобритания, които особено ценят колите от този клас, определиха предишното поколение на Swift Sport за „най-добрия представител в този клас”. Затова и останаха малко разочаровани, след като разбраха, че новият модел ще пристигне в Европа едва през есента на тази година. Колата вече беше показана на автосалона във Франкфурт през миналата есен, но засега се продава само в Япония.

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Моделът вече е само с 5 врати, което го прави по-практичен. Той запазва силните страни на предшественика си – благодарение на турбото двигателят развива 140 к.с., а теглото на колата е 970 кг. Скоростната кутия е механична. Очаквания са цените на Swift Sport да бъдат в рамките на 16 000 евро.

Opel Adam S


Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Стилният хот-хеч на Opel  е по-сериозна инвестиция, тъй като цената му стартира от 19 330 евро. Което си е доста за автомобил с дължина от 3,7 метра и миниатюрен багажник. Въпреки това, моделът се продава напълно прилично в Западна Европа, като за това, освен впечатляващият външен вид, си има и други причини.

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

И тук, както при Abarth и Suzuki, е поставен 1,4-литров турбомотор, но неговата мощност е по-висока – 150 к.с. С него Adam вдига 100 км/ч от място за 8,5 секунди и развива скорост до 210 км/ч. За любителите на излетите сред природата има и „повдигната” версия Adam Rocks S със същия мотор.

Renault Sandero R.S. 2.0


Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Автомобилът е разработка на подразделението Renault Sport и не се продава в Европа, а само в Колумбия, Аржентина и Бразилия. Измененията при него са не само в дизайна, но и в техниката. Може да се каже, че това е класически хот-хеч от старата школа, тъй като изповядва нейния основен принцип – голям двигател в малка кола.

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Атмосферният 2,0-литров мотор с 4 цилиндъра развива 150 к.с., като не се среща при нито едно друго Sandero. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди, скоростна кутия е 6-степенна механична, а шасито е направено от Renault Sport. Цената на автомобила в Бразилия е 16 000 евро.

Renault Twingo GT


Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

В тази група можеше за попадне и Smart Forfour Brabus, който всъщност е почти същият автомобил като Renault Twingo GT, но цената му е 22 000 евро. За сравнение, моделът на Renault е с над 5000 евро по-евтин - 15 690 евро, но разчита на същия двигател със 110 к.с.

Компактни, леки и бързи – хот-хечовете от старата школа

Моторът на Twingo GT е поставен отзад, задвижването също е към задната ос – както при спортните Fiat Abarth от 60-те години на миналия век. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,6 секунди, а максималната скорост е 182 км/ч. Допълнителният пакет GT предлага с 20 мм по-нисък пътен просвет, нови амортисьори и по-дебели стабилизатори.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Единия от тези "просто ***" се обезценява 2 пъти по-бавно и 3 поредни години печели Junior рали сериите, докато Фиата трудно стига 50 000км с първия си мотор и/ или скорости. ;)По гаранция ги сменят, ама все пак.... Фиат, те и новите пак толкова изкарват :)
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Пепи ( преди 1 година )
    За мен Opel Adam S, другите не ми харесват въобще.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Фолк с Ваген Ъп с 3-цилиндрово анемично турбо-моторче за 17 000 евро?!?!? Тези са пили газ, замезвали са с вурстове и са спали на течение нещо...
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Сеат Ибиза - тегло 1100 кг, 1.5 турбобензин със 150 коня и в оборудване FR за 29300 лева.