Олекотяването винаги е било сред основните за подобряването на динамиката на един автомобил, особено при машините за състезания и суперколите, където всеки грам е от значение за показателите. В наши дни за целта се разчита на нови материали като карбона, от който се правят вече цели купета и дори шасита.
Но в годините назад въглеродните нишки не бяха толкова достъпни и инженерите трябваше да търсят различни начини за да спестят от теглото на дадена машина. Историята помни какви ли не случаи, като някои от тях са описани и тук.
В галерията по-долу ви представяме 9 автомобила, които са много показателни за страстта към олекотяване. Сред машините определено има расови спортисти, но и съвсем конвенционални модели. И повечето от тях дори не надхвърлят един тон тегло (а тези които го правят са с доста малко отгоре), а в комбинация предлагат и сериозни динамични характеристики:
9 автомобила, плод на страстта към олекотяване (ГАЛЕРИЯ)
Дори и в началото на производството си Elise тежеше едва 725 кг, а от Lotus показаха на света че могат да подобрят рецептата за перфектен роудстър. Олекотяване, средноразположен двигател и механични скорости: какво повече му трябва на човек?
Производството на модела ще приключи по-късно тази година и за да го отпразнуват британците пискат специалната серия Elise Sport 240 Final Edition. Макар и натъпкана с модерните системи за безопасност и ефективност тя също не е особено тежка - едва 930 килограма .