Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1913; първи модел с повишена проходимост: DBX (2019 г.); "съпротива": 106 години
Всъщност, британската компания възнамеряваше да пусне свой високопроходим модел по-рано, но неспирните финансови проблеми все отлагаха проекта. Дори и през 2019 година Aston записаха загуба от 104 милиона лири, като се надяват именно DBX да им помогне да се изправят на крака.
Първият неконвенционален модел на марката има какво да предложи - AMG V8 с 550 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 4,5 секунди. Плюс 4х4 задвижване, повече пространство и поглед над света от по-високо.