Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1910; първи модел с повишена проходимост: Stelvio (2016 г.); "съпротива": 106 години
В същата 2016 година, когато се появява Levante, своя дебют прави и кросоувъра Stelvio. Но фактът, че Alfa е с 4 години по-стара марка от Maserati я изтиква дотрето място в този своеобразен топ 10. Тук трябва да отворим скобата, че Alfa участва в малосерийно производство на армейска джипка през 50-те години на 20 век, която сама по себе си е ребрандиран Fiat.
Независимо че Alfa Romeo и Maserati са част от един концерн, а Stelvio и Levante са връстници, в основата на този модел е доста по-съвременната платформа Giorgio. А доскоро Stelvio бе и по-бърз във версията си с 510 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 3,9 секунди.