Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1914; първи модел с повишена проходимост: Levante (2016 г.); "съпротива": 102 години
Първият производител, отбелязал един век съпротива срещу колите "на кокили" е Maserati. Компанията, подобно на Ferrari до последно се съпротивляваше на сегмента, но за разлика от "кончетата" доста по-бързо бе усмирена от вече покойния Серджио Маркионе.
Подобно на останалите луксозни марки, появата на Levante закономерно го превърна в най-продавания модел на компанията. Пазарът просто бе в SUV-истерия, която продължава и до днес.