Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1902; първи модел с повишена проходимост: Escalade (1998 г.); "съпротива": 96 години
Също 96 години без всъдеход успява да се справи и марката Cadillac, която до 1998 предлага само седани, кабриолети и купета. И то в държавата на пикапите и големите "джипки", където собствениците GM вече шетат здраво.
Първото поколение Escalade представлява луксозна версия на GMC Yukon Denali и е в отговор на лансирания от Ford исполин Lincoln Navigator. Последният сам по себе си е на същата схема - добре облечен Ford Expedition.