Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1902; първи модел с повишена проходимост: Cullinan (2018 г.); "съпротива": 114 години
Rolls-Royce също бе сред компаниите, които отлагаха възможно най-дълго представянето на модел с повишен клирънс. Но никой не е неподвластен на модата, дори да е ювелирът на автомобилната индустрия. Така, появилият се през 2018 година не само е най-скъпият сериен всъдеход в света, но стана и най-продавания модел на марката. Както и при повечето от останалите участници тук, между другото...
Cullinan представя няколко първи неща за Rolls: първият с 4х4 задвижване, първият с 5 врати и също така първият с 5 места (в базовата си версия, ако думата "базов" е подходяща в случая).