Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1916; първи модел с повишена проходимост: X5 (1999 г.); "съпротива": 83 години
Първият SUV на компанията от Мюнхен се появява на бял свят през 1999 година, като отговор на Mercedes M-Class, показан две години по-рано. Но за разлика от конкурента на Damiler, който е на рама, Х5 е на самоносеща конструкция и може да се каже, че за времето си е доста по-модерна концепция.
Нещо повече: до появата през 2002 на Porsche Cayenne, баварският кросоувър с индекс Е53 фактически нямал аналог, който да успее така добре да съчетае добро поведение както на пътя, така и извън него.