Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1922; първи модел с повишен проходимост: F-Pace (2016 г.); "съпротива": 94 години
Британската компания се съпротивляваше на всъдеходната мода до последни сили. Дори след старта на пазарния бум и щедрите финансови инжекции от собствениците Tata Motors, F-Pace бе представен чак през 2016 г.
В настоящото време, кросоувърите на Jaguar са отговорни за доста над половината приходи и по мащаби на реализация превъзхождат класическите купета и седани. Струвало ли си е да се забави неизбежното, което се оказва и приятно?