Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1927; първи модел с повишена проходимост: XC90 (2002 г.); "съпротива": 75 години
Компанията от Гьотеборг можеше да е с още по-голям "съпротивителен стаж", тъй като инженерите Асар Габриелсон и Густав Ларсон се захващат със завоевание на автомобилния свят още през 1915 година. Но за официален старт на марката се счита Volvo (Jacob) OV4 през 1927 г.
В следващите десетилетия Volvo успя да се наложи като синоним на думата "безопасност" и да стане пионер в много от съвременните технологии, но пускането на първия им всъдеход става едва в началото на този век.