Не бе далеч времето когато думите "кросоувър" и "Ferrari" просто не бяха съвместими в едно изречение. Италианците до последно тръбяха, че никога няма да се разделят с имиджа си на производител на спортни суперколи, но до появата на първия им SUV Purosangue остава по-малко от година.
В наши дни да не предлагаш SUV/кросоувър в гамата си е еднозначно на самоубийство за всеки един автомобилен производител. Това съзряха преди почти две десетилетия премиум марките, а след тях нямаше как вълната да не залее и най-луксозните компании. В галерията по-долу сме ви представили 10 марки, които се съпротивляваха възможно най-дълго на това, да предлагат автомобили с повишен клирънс, но тази съпротива вече е в историята:
10 марки, които устояха най-дълго на SUV-вълната (ГАЛЕРИЯ)
Година на основаване: 1932; първи модел с повишена проходимост: Q7 (2005 г.); "съпротива": 73 години
За рожден ден на марката се счита датата 29 юни 1932 година, когато Audi, Horch, Wanderer и DKW се обединяват в Auto Union AG и се появява известното и до днес лого с четирите кръга, символизиращо всеки един от участниците.
И макар в дългата история на компанията да е пълно с епохални събития и велики инженерни постижения, включително 4х4 системата quattro, първият SUV на марката излиза през 2005 година. Q7 е и родоначалник на голяма гама кросоувъри.