fallback

Защо автомобилите започнаха да се ремонтират по-често

Потреблението на резервни части през 2020 година се е увеличило значително

Ако попитате механиците в обикновените автомобилни сервизи „Каква кола да си вземете?“, вероятно те ще ви посъветват тя да бъде произведена преди 2010 година. Причината е проста – това беше годината преди световната криза и автомобилите производители не са пестили от качество на компонентите.

Впоследствие ресурсът на редица основни компоненти беше намален, като това, най-вероятно, се дължи на съкращаване на производствените разходи. Например, на 1,6-литровите двигатели на Peugeot-BMW, са поставени пластмасови, а не стоманени помпи за охлаждане, които ще изкарат много по-малко.

Има и други подобни примери, които показват, защо автомобили на възраст под 10 години все по-често от ремонти. Съответно, те струват пари на собственика и той се замисля дали не е по-изгодно, вместо да влага тези средства в ремонтиране, да си купи нов автомобил. Там обаче има друга пречка – този автомобил е на доста по-висока цена.

Вероятно, именно поради тези причини търсенето на резервни части и сервизни услуги през 2020 година е нараснало значително. Статистиката на веригата от сервизи Avito Auto показва, че през миналата година потреблението на резервни части е нараснало с 24,9%, а броят на ремонтите е скочил с цели 73%. В резултат на това броят на офертите за резерви части нараства с 16,1%, а за сервизи – с 28,9%.

На първо място сред осъществените ремонти са тези на двигателя, следвани от електрическите системи и каросерията. Търсенето на отделни елементи от каросерията е скочило с 64,3%, а на детайли от спирачната система с 52,4%. При частите от двигателя увеличението е с 51%.

fallback
  • #11
    До 7 ( преди 3 години )
    Зер германците едни хрисими ум да ти зайде....***...ааа забравих те са майстори на моторите, затова Рени им прави двигателите напоследък...
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Една рав4-ка 2013-2015 година може и да изкара до пълнолетие ;)
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    10 в допълнение на това - новите модели ги наблъскаха с (ненужна) електроника, която се прави много на изток на ниска себестойност. По-лесно е да го сменят, вместо да се тества. Отделно на много от новите скъсиха интервалите за поддръжка и какво се сменя (искаш или не). Отделно не са планирани да изкарват като моделите от едно време, а 10г, оттам натаък каквото стане. ЕКО-глупостите са само за да си купуваш нова кола. Потребителско общество... това е. (важи за всичко)
  • #8
    До #6 ( преди 3 години )
    Хубаво е това колите да издържат по 10 години, но на производителите не им излиза сметката потребителя да си купува кола веднъж на 10 години. Не не не, те искат малко след като изтече гаранцията колата да се повреди и човека да си купи нова.Колкото по-скъпа кола(СУВ например) си вземе човека, толкова по-добре. Иначе европейското лицемерие си го има - от една страна затягаме ЕКО нормите, а от друга бутаме хората да купуват по-обемисти, по-тежки и с по-голям разход коли.Иначе сме "ЕКО".
  • #7
    //// ( преди 3 години )
    До 8. Една кола не е само двигател. Номер 6 най точно го е казал.
  • #6
    до 2 ( преди 3 години )
    Тоя лаф за инженерите и счетоводителите беше интересен преди 20-тина години! Сега ако погледнеш по обявите, да речем Мерцедес, има доста на по 1 млн. километра - ее, ти сега ми кажи, тая кола инженер ли я е направил или счетоводител!!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-лицемерното обаче е как ЕС с Германия и Франция се правя на защитници на околната среда. Няма нищо по-екологично от това да се произвеждат автомобили които да държат десетилетия и милион километра защото основното потребление на енергия и основното замърсяване става при първоначалното производство. Ако ЕС наистина защитават околната среда трябва да въведат задължителна широкообхватна гаранция от поне 10 години на всички нови автомобили продавани в ЕС.
  • #4
    carpe_diem ( преди 3 години )
    То това ясно, ама процентът е много голям и много наведнъж. По-скоро плавно би било увеличението. А като имаш едни 3-4 хилки и не можеш да идеш на ваканция в чужбенеция, а отидеш на Созопол и като имаш 2-3 проблемчета, вкарваш колата в бокса и хоп - влизаш в статистиката на развалящите се коли...
  • #3
    //// ( преди 3 години )
    Извинявам се за грешката...исках да напиша инжЕнер, но в бързането се обърках.
  • #2
    //// ( преди 3 години )
    Не си прав. Основната причина е, че преди автомобилите се правиха от инжинера, а сега от счетоводители! И това важи не само за автомобилният сектор.
fallback
Последни