Трябва първо да уточним, че в случая става дума за традиционния двигател с вътрешно горене, най-вече бензинов. Това обаче се отнася до голяма степен и за хибридните задвижващи агрегати, които са наблъскани с нови технологии, както и за високотехнологичните турбомотори с малък работен обем и чувствителна електрическа система (в това число и с дилезово гориво).
При всички тях има опасност от бързо съкращаване на ресурса заради елементарни действия, извършвани от шофьора на автомоила. При това, тези действия изглеждат напълно безобидни, но трябва да бъдат избягвани на всяка цена, категорични са експертите от Autonews.
5 сигурни начина за съсипване на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Друга сериозна грешка е неправилната поддръжка на този радиатор. Факт е, че малко съвременни шофьори се занимават с редовна подмяна на антифриза в охладителната система. По правило обаче течността „работи“, докато не загуби свойствата си за не повече от две или три години. След това започва да се разваля охладителната система, тъжният резултат е редовното образуване корозия на радиатора.
Добавяне в радиатора на вода вместо антифриз, за да се попълни нивото на охлаждащата течност, ако тя се изпари, също е грешка. Мнозина правят това или от съображения за икономичност, или от елементарен мързел. Водата в охладителната система също причинява корозия и дори появата на котлен камък в радиаторните тръби, което със сигурност ще доведе първо до отказ на този агрегат и в резултат до по-сериозни проблеми със самия двигател.


0