Трябва първо да уточним, че в случая става дума за традиционния двигател с вътрешно горене, най-вече бензинов. Това обаче се отнася до голяма степен и за хибридните задвижващи агрегати, които са наблъскани с нови технологии, както и за високотехнологичните турбомотори с малък работен обем и чувствителна електрическа система (в това число и с дилезово гориво).
При всички тях има опасност от бързо съкращаване на ресурса заради елементарни действия, извършвани от шофьора на автомоила. При това, тези действия изглеждат напълно безобидни, но трябва да бъдат избягвани на всяка цена, категорични са експертите от Autonews.
5 сигурни начина за съсипване на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Вечният въпрос, дали да загреете двигателя или не, е актуален не само през зимата, но и през топлия сезон. Винаги обаче е добре моторът да е загрял, което означава стрелката на показателя за температурата да напусне синята зона. За целта през лятото трява да изчакате 1-2 минути, а през зимата - 4-5. Това време е достатъчно за маслената помпа да разпръсне смазката по работните повърхности на двигателя и основните компоненти.