Коронавирусът и някои други фактори през 2020 са свили световния автомобилен пазар с около 15%, показва обобщената статистика на база регистрации. Пазарите в ЕС и Бразилия са се свили с по една четвърт, в САЩ, Япония и Индия спадът е двуцифрен, и единствено Китай и Русия успяват да го удържат в едноцифрени граници.
Tesla, на която не стигнаха само 450 коли да изпълни обещанието на Мъск за половин милион доставки, за пръв път попада сред шестте най-продавани премиум марки в света
Китай категорично е най-големият автомобилен пазар на планетата с 19.79 милиона нови регистрации, следван от САЩ с 14.45 милиона, Европа с 11.96 милиона (при 15.8 милиона през 2019), Япония - 3.81 млн., Индия - 2.44 млн., Бразилия - 1.95 млн., и Русия - 1.59 милиона автомобила.
След като стана ясно, че за пръв път от години Toyota успява да измести VW като най-големия масов производител, вече можем да посочим лидерите и в премиум сегмента. Ето кои са най-продаваните премиум марки през 2020.
Колко продадоха премиум марките през 2020 (ГАЛЕРИЯ):
Луксозният бранд под шапката на Peugeot-Citroen отчита 29% спад на годишна база, което се дължи най-вече на сгромолясването в Китай (-84%). В Близкия изток обаче марката има ръст, а в регион Евразия, който включва Русия, тя расте с почти 200% на годишна база.