IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са най-продаваните премиум модели в Европа?

Обичайният победител измежду BMW, Mercedes, Audi... или може би Tesla?

От 80-те години насам в европейския премиум сегмент не е имало особена интрига: челото по продажби винаги е окупирано от Mercedes, BMW и Audi, в една или друга конфигурация. Но може ли 2020 година най-сетне да разбие германската хегемония? Още от края на предишната година Tesla Model 3 даваше подобни заявки, а и някои други марки показват растящи амбиции - две от тях даже влизат в Топ 5.
 
 
Audi Q8
Докато в България в най-големи серии се продават топ моделите като Q8, в Европа бестселъри са най-достъпните коли на премиум марките


Нека видим кои са 20-те най-продавани премиум модела за отминалата година по данни на JATO Dynamics. Обобщените данни са само до ноември включително, но предварителните оценки за декември показват, че няма да има никакви съществени размествания.

Другото, което вероятно ще ви направи впечатление, е огромният контраст между най-популярните премиум модели в Европа, и най-популярните в България. Докато у нас по традиция най-продавани са по-скъпите модели (през 2020 - Q8 при Audi, GLE при Mercedes и Х5 при BMW), общо в ЕС най-много сделки реализират най-достъпните.


Най-продаваните премиум модели в Европа, 2020 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    коко ( преди 1 седмица )
    От кога а1, а3, бмв1 ,х3 , мини , и т.н. са премиуми. По тази логика всички дачии са премиум.
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А класата си е на платформата на предната предишната генерация на А класата
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Интересно - къде е чичо Порш, та пробутват китайското волво!?
  • #14
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Както винаги: ( преди 1 седмица )
    Мерцедес и всички останали!
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 9 ( преди 1 седмица )
    Не, на платформата от стария Ту 154 е :D Единствената връзка между двата автомобила беше 1.5 DCi дизел, който вече не се ползва в А-класата. 1.33-литровият турбобензин си е разработка на Daimler, предоставена за ползване и на Рено. Другите приказки ги разправяй на телефон 180.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 1 седмица )
    Баба ти е била на рено, и се вижда резултатът.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    7 ( преди 1 седмица )
    Ауди А8, бмв 7 и S класа, това са премиум коли и продават по10 000 броя, а ние за малко пари купуваме скъпи за подръжка и на половин милион км трошки.
  • #10
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    колко трябва да си технически неграмотен да си купиш жип от волво платформа с напречноразположен двигател при това четирицилиндров свързан с най ниския клас скоростна кутия добре че не е свт и с предно предавене и муфта към задния мост който е на ресора но пък има емблема на волво а всички от кварталното кафене и градинките пред блока сме чували че шведските автомобили били много здрави нищо че са китайски а голямата немска тройка с 6 и 8 цилиндъра са динозаври в сравнение с джендърското волво
  • #9
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    A-класата е на платформа от стария Меган.
  • #8
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Ако Ауди А1, БМВ Х1 и Мерцедес А са премиум, то кои не са?!? Май всички автомобили вече се делят на премиум и комерсиални(товарни)