Цените на новите автомобили са жертва на много мощна инфлация в последното десетилетие и вече сума от порядъка на 25-30 хиляди лева стига само за базови версии на малки градски модели. Немалко хора преценяват, че при тази ситуация биха предпочели употребяван автомобил от по-висок клас и по-престижна марка - на възраст между 3 и 5 години. Тогава ресурсът на основните агрегати все още не е изчерпан, но от първоначалната солена цена е отпаднала около една трета.
В такава политика има логика, разбира се, но все пак потенциалните купувачи трябва да имат едно наум: първо, разходите за поддръжка на автомобила, към който са се насочили, са доста над тези за по-скромните нови модели. И второ, етикетът "премиум" съвсем не гарантира високо качество на всички компонентни - дори и в скъпите сегменти има проблемни двигатели, скоростни кутии и други възли, и е добре човек да ги отбягва. Експертите от ZR са съставили списък с препоръки при покупка на 3- до 5-годишно Audi, и тук поместваме част от тях, които са адекватни за българския пазар.
5-годишно Audi - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):
Напълно разбираемо е защо българите толкова държат на автомобила си и понякога са склонни да инвестират в него повече, отколкото позволява бюджетът им. След дългия период, в който за кола се чакаше по десетилетие, такова поведение е нормално. Но все пак е разумно да прецените дали колата, която купувате, ще ви е по джоба - не само като начална цена, но и като поддръжка, данъци и други разходи. При 3- до 5-годишен премиум автомобил като Audi автокаското е много препоръчително - не само заради все още високия риск от кражба, но и защото дори дребна градска злополука може да повреди намиращите се под броните радари и сензори, и да направи сметката за ремонта астрономическа.