fallback

Hyundai Tucson: тестваме изцяло променения корейски SUV

Не само предните светлини на тази кола са получили "диамантена шлифовка"

Конкуренцията при SUV моделите не спира да се ожесточава. Hyundai е от сериозните играчи в този сегмент, с над 7 милиона продажби на Tucson до момента. Но компактният модел се радваше на повече интерес в Америка и Азия, отколкото в Европа. Целта на сериозно променения дизайн на новото поколение е да поправи това.

       Разликата се вижда почти от космоса: предната решетка е станала гигантска и е получила така наречената "диамантена шлифовка“. Тя плавно прелива в LED-фаровете с много характерни дневни светлини, които се виждат само при движение; в покой те са просто красив елемент.

Но не само отпред новият Tucson е променен спрямо предшественика си. Самите пропорции са други, добавени са и изцяло нови цветове - цели три на брой. Джантите са от 17 до мегаломанските 19 цола.           Интериорът също е съвсем различен. Зад новия кръстат волан се крият цифрови прибори, а централната конзола е с 10-инчов централен дисплей и преобразен панел за управление на климатика. За съжаление, и тук удобството на управление пада жертва на модата -  вместо бутони и въртящи се копчета вече има сензорни полета под обща повърхност.

Качеството на материалите и изработката изглежда солидно, в тон с похода на Hyundai нагоре по ценовата стълбица. Най-сетне вътрешността на Tucson отговаря на тези амбиции.          За пътниците отпред и отзад е осигурено удобно пространство, въпреки че дължината на колата се е увеличила само с 2 сантиметра, до общо 450. Порастването на ширина и височина е още по-скромно. Предната пътническа седалка има удобен бутон в облегалката, така че и шофьорът да може лесно да я мести напред-назад. Или поне така е във високите версии като тази, която тестваме.          Невидима, но важна иновация е централната въздушна възглавница между седалките. Нейната функция – дано не се налага да я проверите – е да предотврати сблъсък между шофьора и пътниците вътре в купето.

За жалост задната седалка не може да бъде местена на релса, но пък можете да променяте ъгъла на облегалката и да се поизлегнете, когато решите. Багажникът побира 550 литра, скрит зад врата с електрическо задвижване. Ако смъкнете задните облегалки, обемът пораства до 1725 литра, което би трябвало да ви стигне дори за чифт велосипеди.            Tucson споделя платформата си с наскоро обновения Santa Fe. С него общи са и въведените хибридни модификации. Всички бензинови модели на Tucson се задвижват от 1,6-литров четирицилиндров турбомотор, който може да е от 150 до 235 коня. Ние опитахме варианта със 180 конски сили, съчетани със 7-степенен автоматик с два съединителя, 48-волтов хибрид и задвижване 4х4. Предполагаме, че това ще бъде най-продаваната версия на този автомобил.

 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V

180 к. с. максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

9.0 секунди 0-100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

48-волтовата система означава, че автомобилът е подпомаган при потегляне и ускорение от усиления стартов генератор. Но няма да можете да се движите изцяло на електричество. Удобство на технологията е подпомагането за движение по инерция, при което автомобилът влиза в специален режим. Като динамични свойства този двигател няма да влезе в залата на славата, но осигурява достатъчна тяга и активна динамика за семеен автомобил. Средният разход от около 8 литра на 100 км не е сензационен, но е напълно приемлив за бензинов автомобил с висок център на тежестта.         За първи път Hyundai предлага тук системата Highway Driving Assist, която поддържа сама не само скорост, но и лента и разстояние до предния автомобил. В някои държави тази система ще позволи и шофиране с предсказване на релефа и динамиката на завоите. Така автомобилът автоматично ще намалява при предстоящ завой, като колата ще съобразява адекватно скоростта спрямо сложността на пътя.          Друга любопитна иновация, която вече видяхме в Kia Sorento, са дигиталните огледала за обратно виждане. За разлика от Audi e-tron, тук корейците не са се отказали от традиционните огледала. Но вградената в тях камера предава дигитален образ върху таблото при включен мигач, така че нищо да не ви изненада от сляпата точка.            Tucson има и една гениална функция за всички, които си гледат екрана на смартфона, докато седят в задръстване. В момента, в който автомобилът пред вас тръгне, звуков сигнал ви напомня, че е крайно време да излезете от Facebook и да потеглите. Колата идва с пълен набор от датчици, сензори и камери за паркиране, които подпомагат маневрирането и ви карат да забравите, че все пак управлявате относителен висок и обемен автомобил.           Разбира се, това важи за версиите с високо оборудване. Базовият Tucson започва мъничко под 50 000 лева, но тестваният от нас модел вдига летвата до цели 82 480 лева. В цената е включено практически всичко, което можете да поискате от съвременен автомобил – отопление и охлаждане на предните седалки, кожен салон, панорамен отварящ се стъклен покрив, всякакви системи за безопасност, поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, електрически седалки и какво ли още не.            Като абсолютна стойност тази цена може да изглежда висока. Но също толкова високи - или дори още по-високи - станаха и цените на конкуренти като Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008. В крайна сметка изборът пак опира до дизайна.

Още снимки на новия Hyundai Tucson вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #22
    Грудев ( преди 2 години )
    Повечето коментари са от типа "гроздето е кисело". Грозно било, харчело било, дрън дрън. Джипката изглежда супер и цената й е много добра. Дизайнът е въпрос на вкус, на мен лично много ми харесва. Смятам немските премиуми за скучни откъм дизайн, въпреки, че от 15 години карам БМВ. Вече ми се струва доста по-добра сделка покупката на нов Tucson, отколкото 5 годишно БМВ.
  • #21
    balkom ( преди 3 години )
    Отвратително грозна кола и отвън и отвътре.Вместо табло, някакво таблетче.Определено дизайна прилича на китайските автомобили.Няма да коментирам цената.При продажба загубата стига до 70 - 80 % за петгодишен автомобил.Динамиката при ускоряване е като на Москвич.Който хареса и си купи Хюндай със здраве да си го кара.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Малко като българският черен петък. Вдигат цените с 20% и правят отстъпки с 15% ;))))
  • #19
    край ( преди 3 години )
    ЕЕЕ супер. Това е по-красиво и от лада гранта.
  • #18
    до 19 ( преди 3 години )
    Една от най-известните особености на Хюндай е, че никой никога не е плащал цената от ценовата листа. Още с влизането в шоурума си на 15% отстъпка
  • #17
    kron ( преди 3 години )
    Миналата година разглеждах стария модел и не ми хареса. Взех си БМВ Х1, 192 коня с всички екстри и стъклен покрив за 87 хил. след отстъпката. Несравнимо като динамика, пътно поведение, скоростна кутия, а и като пространство. Някак не виждам как ще дам 82 хил за този тусон.
  • #16
    Радев ( преди 3 години )
    Предишното поколение излезе на пазара в средата на 2016 г., т.е. преди няма и 5 години. Едно време жизненият цикъл на даден модел бе поне 7-8 години. Сега вече на втората година правят сериозен фейслифт. Справка - новото Санта Фе.
  • #15
    Гошо ( преди 3 години )
    Дизайна е нещо субективно, на едни ще им хареса, на други не... Карал съм предния модел с най-големият им дизелов мотор и автомат, и най-високото ниво като изпълнение...Нищо особено..., даже си е доста посредствен като динамика, а управлението и стабилността на пътя определено са зле! При 120км/ч на магистралата вече се чувствах дискомфортно, а предните седалки стават само за жени и деца. За мен определено не си струва парите.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Той ли е изключително грозен, твоите естетически критерии ли са изключително семпли...
  • #13
    Петко ( преди 3 години )
    Срещам го няколко пъти из града, изключително грозен, трябва да се уволни човекът отговорен за дизайна. На корейците дизайнът не е бил силна страна никога, но това?
fallback
Последни