fallback

Hyundai Tucson: тестваме изцяло променения корейски SUV

Не само предните светлини на тази кола са получили "диамантена шлифовка"

Конкуренцията при SUV моделите не спира да се ожесточава. Hyundai е от сериозните играчи в този сегмент, с над 7 милиона продажби на Tucson до момента. Но компактният модел се радваше на повече интерес в Америка и Азия, отколкото в Европа. Целта на сериозно променения дизайн на новото поколение е да поправи това.

       Разликата се вижда почти от космоса: предната решетка е станала гигантска и е получила така наречената "диамантена шлифовка“. Тя плавно прелива в LED-фаровете с много характерни дневни светлини, които се виждат само при движение; в покой те са просто красив елемент.

Но не само отпред новият Tucson е променен спрямо предшественика си. Самите пропорции са други, добавени са и изцяло нови цветове - цели три на брой. Джантите са от 17 до мегаломанските 19 цола.           Интериорът също е съвсем различен. Зад новия кръстат волан се крият цифрови прибори, а централната конзола е с 10-инчов централен дисплей и преобразен панел за управление на климатика. За съжаление, и тук удобството на управление пада жертва на модата -  вместо бутони и въртящи се копчета вече има сензорни полета под обща повърхност.

Качеството на материалите и изработката изглежда солидно, в тон с похода на Hyundai нагоре по ценовата стълбица. Най-сетне вътрешността на Tucson отговаря на тези амбиции.          За пътниците отпред и отзад е осигурено удобно пространство, въпреки че дължината на колата се е увеличила само с 2 сантиметра, до общо 450. Порастването на ширина и височина е още по-скромно. Предната пътническа седалка има удобен бутон в облегалката, така че и шофьорът да може лесно да я мести напред-назад. Или поне така е във високите версии като тази, която тестваме.          Невидима, но важна иновация е централната въздушна възглавница между седалките. Нейната функция – дано не се налага да я проверите – е да предотврати сблъсък между шофьора и пътниците вътре в купето.

За жалост задната седалка не може да бъде местена на релса, но пък можете да променяте ъгъла на облегалката и да се поизлегнете, когато решите. Багажникът побира 550 литра, скрит зад врата с електрическо задвижване. Ако смъкнете задните облегалки, обемът пораства до 1725 литра, което би трябвало да ви стигне дори за чифт велосипеди.            Tucson споделя платформата си с наскоро обновения Santa Fe. С него общи са и въведените хибридни модификации. Всички бензинови модели на Tucson се задвижват от 1,6-литров четирицилиндров турбомотор, който може да е от 150 до 235 коня. Ние опитахме варианта със 180 конски сили, съчетани със 7-степенен автоматик с два съединителя, 48-волтов хибрид и задвижване 4х4. Предполагаме, че това ще бъде най-продаваната версия на този автомобил.

 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V

180 к. с. максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

9.0 секунди 0-100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

48-волтовата система означава, че автомобилът е подпомаган при потегляне и ускорение от усиления стартов генератор. Но няма да можете да се движите изцяло на електричество. Удобство на технологията е подпомагането за движение по инерция, при което автомобилът влиза в специален режим. Като динамични свойства този двигател няма да влезе в залата на славата, но осигурява достатъчна тяга и активна динамика за семеен автомобил. Средният разход от около 8 литра на 100 км не е сензационен, но е напълно приемлив за бензинов автомобил с висок център на тежестта.         За първи път Hyundai предлага тук системата Highway Driving Assist, която поддържа сама не само скорост, но и лента и разстояние до предния автомобил. В някои държави тази система ще позволи и шофиране с предсказване на релефа и динамиката на завоите. Така автомобилът автоматично ще намалява при предстоящ завой, като колата ще съобразява адекватно скоростта спрямо сложността на пътя.          Друга любопитна иновация, която вече видяхме в Kia Sorento, са дигиталните огледала за обратно виждане. За разлика от Audi e-tron, тук корейците не са се отказали от традиционните огледала. Но вградената в тях камера предава дигитален образ върху таблото при включен мигач, така че нищо да не ви изненада от сляпата точка.            Tucson има и една гениална функция за всички, които си гледат екрана на смартфона, докато седят в задръстване. В момента, в който автомобилът пред вас тръгне, звуков сигнал ви напомня, че е крайно време да излезете от Facebook и да потеглите. Колата идва с пълен набор от датчици, сензори и камери за паркиране, които подпомагат маневрирането и ви карат да забравите, че все пак управлявате относителен висок и обемен автомобил.           Разбира се, това важи за версиите с високо оборудване. Базовият Tucson започва мъничко под 50 000 лева, но тестваният от нас модел вдига летвата до цели 82 480 лева. В цената е включено практически всичко, което можете да поискате от съвременен автомобил – отопление и охлаждане на предните седалки, кожен салон, панорамен отварящ се стъклен покрив, всякакви системи за безопасност, поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, електрически седалки и какво ли още не.            Като абсолютна стойност тази цена може да изглежда висока. Но също толкова високи - или дори още по-високи - станаха и цените на конкуренти като Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008. В крайна сметка изборът пак опира до дизайна.

Още снимки на новия Hyundai Tucson вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #12
    До #6 ( преди 3 години )
    Немците и сега им правят дизайна, но толкова си могат, а и корейците толкова могат да менажират процеса. За тях е загадка какво иска Европа. Напъват се адски много и по някакъв начин успяват с продажбите, но реално резултатът е нелеп. Типичен пример е този автомобил. Невероятен напън и накрая гюлето е изплюто пред оръдието. Интериорът е отвратителен. Все едно липсва табло, а това дисплейче в нещо като легенче е смехотворно. Отвън крадено от Мерц и Тойота, заявка за нещо голямо, резултат нищо!
  • #11
    а 11 ( преди 3 години )
    Как ще е копирана от Mercedes, бе! Онова е кола, а това кошница, отделно, че изобщо не прилича на Мерц!!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Вчера я видях наживо на Околвръстното - адски грозна кола, особено отпред. Но на вкус и на цвят таварищ нет.
  • #9
    sameman ( преди 3 години )
    Освен, че дизайна на предницата е грубо откраднат от Mercedes, а и останалите елементи изглеждат крайно подозрително гепени, този дашборд си е направо патетичен.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    никоя жена не обръща внимание на жаби, дето смятат, че мъжеството им зависи от S-класата им втора употреба :D
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    82 хиляди. Толкова пари вземам Ес класа или а8 и всички саседи ще се пукнат от завист като паркирам. На пътя всички ще ме оважаваХюндай е една смешка. Никоя жена не обръща внимание на на мъже с корейски коли.
  • #6
    ..!? ( преди 3 години )
    грозно, по-грозно, оризарщина! А беше време когато немците им правиха истинския дизайн.
  • #5
    carpe_diem ( преди 3 години )
    80К за това, при положение, че е-Нирото е 90К пак претъпкано с екстри...
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    С тази недодялана вънщност се съмнявам да пожъне успех в Европа. Предния модел изглеждаше доста по-добре и пак не беше харесан, а за този направо не знам. Времето ще покаже.
  • #3
    сас ( преди 3 години )
    Кой *** прави вътрешния дизайн в днешно време? Не може нормален човек да погледне втората снимка и да каже "Е това е яко и ще се хареса на потребителите"!За да не ме обвините в пристрастия към марки, ще кажа, че същото ми е мнението за фъшкийските инфотеймънт копченца на Тойота, абсурдните слайдери на ФВ, мизерното управление на климатика на БМВ, пияно лака на всички коли (но най-вече Мерцедес, където с камион да го ринеш). Язък за готиния екстериор!
fallback
Последни