IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota Celica се завръща в нов формат?

Японската компания отново подаде заявка за запазване на легендарното име

Компанията Toyota е подала нова заявка за запазване на името Celica, съобщава Carscoops и припомня, че под това название се продаваше спортно купе, което се превърна в един от най-популярните модели на японската марка.


Toyota Celica


В случая обаче е малко вероятно Toyota да пусне приемник на легендарния модел. Вероятно, производителят иска да попречи на конкурентите си да пуснат на пазара автомобил със също име. Слухове за евентуално възраждане на купето се появяват редовно, но всички спортни високопроизводителни модели на Toyota вече получават добавка GR, а такава при Celica липсва.

Не е изключено обаче, идеята на Toyota е да пусне кросоувър с такова име. Този модел ще се конкурира със Subaru Crosstrek, като в негова полза говори растящата популярност на кросоувърите и намаляването на търсенето на спортни автомобили. Подобно нещо направиха в Mitsubischi с Eclipse, което от спортно купе се превърна именно в кросоувър с добавка Cross към името си.


Toyota Celica

Припомняме, че първото поколение на спортната Toyota Celica се появи в производство още през 1970 година. През своята история купето се предлагаше с 4-цилиндрови силови агрегати, като последната Celica слезе от конвейера през април 2006 година.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    АМи защото колега всяка истинска спортна кола е високооборотна, все пак това не е турбо дизел. И във Ф1 колите поне бяха супер атмосферни до 18000 об/мин. ако не се лъжа. Удоволствието колата да дърпа все повече с оборотите и звука от мотора са незаменими от турбо моторите,които по правило не са толкова високооборотни. 1.8 TS мотора на тази Селика със 192 коня е страхотен мотор,който върви много и е от типа VTEC на Хонда, но е VVTLi / variable valve timing and lift with inteligence/ .
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това купе беше страхотно като излезе, а и сега изглежда добре, което е рядкост за тойота. Единствено не разбрах защо го окепазиха с тези атмосферни умрелтаци 1.8. Ако бяха запазили турбо мотора от предходното поколение- рали легендата , тази селика щеше да е култова.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Потребител ( преди 1 месец )
    Селиката попада в един клас автомобили, който аз много харесвам, но за съжаление ще изчезне. Достъпно спортно купе с немного голяма мощност, добра управляемост и стабилност, подчертано спортна визия и това на фона на малки експоатационни разходи.Найстина не разбирам защо този клас автомобили изчезват, но явно такива са вкусовете на съвременния купувач.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Прекрасно спортно купе, особено това червено купе.