fallback

Кога маслото в двигателя трябва да се сменя по-рано?

Най-важното е в какви условия и колко често се ползва автомобилът

Моторното масло осигурява на двигателя продължителна и правилна работа. Производителите препоръчват то да се сменя веднъж в годината или след достигането на определен пробег. Има обаче ситуации, когато замяната на смазващата течност трябва да бъде извършена преди предвидения срок.

Маслото в двигателя изпълнява редица функции, като освен смазка на детайлите и осигуряване на лесно стартиране, то почиства двигателя, а също така охлаждане неговите детайли, които са подложени на най-сериозно нагряване. Затова и самото масло е сложна и високотехнологична течност, запазваща дълго време своите свойства. Как обаче да разберем, че трябва да пренебрегнем указанията на производителя и да я сменяме по-често?.

6 причини за по-ранна смяна на маслото (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #9
    Пропов ( преди 3 години )
    Маслото се сменя като му дойде времето. А времето му идва според доста фактори. Дали е тънко или по дебело. От там мотора дали е стар или нов, дали е стегнат или халтав. Дали е високооборотен или тромав. В зависимост от околната среда - прашност, влажност. Но както си е указал производителя на колата си е най добре. За коли над 10год. - една идея по често.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    в книжката "Гледане на автомобила така че да е гледан" ли пише?
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    То си го пише в книжката кое се води тежки условия на експлоатация и как тогава се сменя на 10хил. ама кой да чете.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    сега ще налазят хората дето си "гледат" колите и ще ни обяснят, че производителите са *** и не разбират и ако искаме да не "хвърлим" двигателя трябва да сменяме масло на 5000км...
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    новите long life масла би трябвало да са ок за 30 000км ако не се кара зверски междувременно.. но пък ако се кара така ще се наложи доливане, та така или иначе ще е подновено маслото :)
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    До #4Ти още М10Д ли сипваш? Маслата са достатъчно напред за да може да караш 35к или 2г без смяна. Иначе да, двигателя отива в кофата след около 600-700к км, ама ми дреме. От около 16г години съм с този цикъл
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    ти карай с едно масло 2 години или 40 000 км и двигателя отива в кофата
  • #2
    По начесто по добре! ( преди 3 години )
    Ако ежедневно давате газ по магистралите е добре да сменяте на 5000км. и не пестете пари от масло! Сипвайте само най добрата синтетика.Също след основен ремонт на двигателя или тунинг където има смяна на бутала, лагери, сегменти и др. маслото и филтъра трябва да се сменят задължително след първите 80-100 километра. После след 1000км. още една смяна. и чак тогава се преминава към редовния интервал.
  • #1
    Иначе казано... ( преди 3 години )
    Каране си трябва.
fallback
Последни