fallback

Кога маслото в двигателя трябва да се сменя по-рано?

Най-важното е в какви условия и колко често се ползва автомобилът

Моторното масло осигурява на двигателя продължителна и правилна работа. Производителите препоръчват то да се сменя веднъж в годината или след достигането на определен пробег. Има обаче ситуации, когато замяната на смазващата течност трябва да бъде извършена преди предвидения срок.

Маслото в двигателя изпълнява редица функции, като освен смазка на детайлите и осигуряване на лесно стартиране, то почиства двигателя, а също така охлаждане неговите детайли, които са подложени на най-сериозно нагряване. Затова и самото масло е сложна и високотехнологична течност, запазваща дълго време своите свойства. Как обаче да разберем, че трябва да пренебрегнем указанията на производителя и да я сменяме по-често?.

6 причини за по-ранна смяна на маслото (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #19
    Никола ( преди 3 години )
    Големи Глупости
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако ще карате само 5 год може и като италианците, ако ще си карате колата си гледате моточасовете и си го сменяте според това какъв клас масло сте наляло от 100 до 250 мото часа.Тоя масла за по 30к са смятани за магистрално каране. Не съм видял една нова кола да сменя на 30к все компютъра им изпиуква по рано
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако някой наистина го интересуват маслата да прочете малко bitog или руския вариант ойлклуб.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    #16 добре де, аз ли само не знам откъде черпите тази "истинската" информация? Ами гледам тия "менте" данните от производители?
  • #15
    Sameman ( преди 3 години )
    #12 Te по книжка дават и необслужваема трансмисия ня някой модели. А както всички знаема, такава няма. Масло се сменя на година (защото деградират качествата му) или на 10-15к в зависимост от типа на маслото, което настъпи първо от двете. При турбиниирани двигатели е под 8к, ако е спортен автомобил пада и до 5к. Знаем примерно италианците и защо масово се избягва пазара от там на употребявани автомобили.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    " хората които се занимяват с автомобили"... яко... къде да ги намеря тия хора?
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    слушай какво ти говорят хората които се занимяват с автомобили турбиран двигател около 5-10 хил или максимум една година като е препоръчително да следиш и колко гориво сипваш ако имаш разход 10 на 100 сипваш 1 000 литра и към сервиза желателно е при смяна на масло и филтри да се прави декарбонизация на двигателя и почистване на дебитомер
  • #12
    Гошо ( преди 3 години )
    Истината е че статията започва обещаващо- Ахаааа да каже нещо. А то било само content дето сме намерили и превели. Или още по-лошо. - някой друг е превел а ние сме съкратили да не личи :) Сега сериозно- Всеки производител на автомобили има собствени препоръки за интервал на смяна в зависимост от условията на каране. Освен това всеки производител на масла има собсвени препоръки за всеки конкретен автомобил- по година на модела, мощност и модификация. Другото са си измислици на сервизите..
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    #11 ok де, но в не малко случаи производителя на автомобила препоръчва смяна на 2 години или 30 000км с използване на long life масло... Сега коя книжка да четем?
  • #10
    Бензин ( преди 3 години )
    Важни са мото часовете, не толкова километрите. Един е пробегът при 30-40 км/ч. средна скорост, друг при 60-70 км/ч. Времевата рамка я дава производителя - на една година при нормална експлоатация, на 6 месеца при тежки условия - градско, къси разстояния, прашна среда и т.н. Градско каране 30 хил. км при средна оптимистична скорост 30 км/ч са 1000 мото часа. Препоръчителните часове са 200, айде, на новите "хайтек" масла да е двойно повече, пак не излиза сметката.
fallback
Последни