2020, толкова мрачна за други хора и бизнеси, за Tesla е най-светлата в досегашната й история: компанията излезе на печалба, продаде почти половин милион автомобила, пазарната й капитализация набъбна с над 700%, а Илон Мъск стана вторият най-богат човек на планетата (а за кратко - даже първият).
Но въпреки това някои хора останаха разочаровани от развитието на нещата. Главната причина за това е склонността на шефа на Tesla да дава гръмки обещания. Мъск винаги е предпочитал да е смел в прогнозите си, дори и да не успее да ги сбъдне навреме. "Точността не е силната ми страна, но накая винаги се справям", подчертава той. В чест на това изданието Business Insider провери какво бе обещал той за 2020 година, и колко от него се сбъдна в действителност.
11-те обещания на Илон Мъск за 2020 (ГАЛЕРИЯ):
Вече доста години Tesla постоянно бие барабана как самоуправляващите се коли "съвсем скоро" ще стигнат до пазара. Но макар системата Autopilot да е сред най-напредналите в момента, тя е още безкрайно далеч от способността сама да управлява в 100% от времето.
През 2020 компанията пусна ограничена бета версия на своя софтуер за "напълно автономно управление" - на стойност 10 000 долара. Мъск обеща до края на годината да я предлага вече масово. Но първите тестове показаха, че системата още не е готова, и той премести датата някъде в началото на 2021.
Впрочем това не е първият път, в който Илон не познава за автопилота: през 2017 той обяви уверено, че колите му ще могат сами да се карат от Ню Йорк до Лос Анджелис, докато си дремвате, "най-късно през 2019".